شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس این هفته هم بورس بازران را خوشحال نکرد / ریزش میانگین ارزش معاملات

بورس این هفته هم بورس بازران را خوشحال نکرد / ریزش میانگین ارزش معاملات

میانگین ارزش معاملات خرد سهام در آخرین روز هفته اخیر به کمترین رقم هفته ریزش کرد.

 بازار سرمایه ایران یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کشور است که در آن اوراق بهادار معامله می‌شود. این بازار شامل بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران و بازار فرابورس است. بازار سرمایه ایران در طول سال‌های اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده است و در حال حاضر دارای قوانین و مقرراتی است که توسعه و رشد پایدار آن را تضمین می‌کند. بازار سرمایه ایران علاوه بر فعالیت در داخل کشور، در حال حاضر نیز جذب سرمایه‌گذاران خارجی را هدف قرار داده است. این بازار به عنوان یک منبع تأمین مالی برای شرکت‌ها و دولت ایران عمل می‌کند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد ۳ درصد کاهش یافت. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات خرد به کمترین رقم هفته رسید.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم ۳ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به ۳ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان شد و روز سه‌شنبه به ۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

روز چهارشنبه نیز ارزش معاملات خرد  ۲۴ درصد افت کرد و به ۳ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۳ هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۶۵۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳ درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات و نماد وتوصا بیشترین حجم معاملات را داشت. روز یکشنبه ثشاهد، ثپردیس، وتوصا، وبملت و شپنا بیشترین ارزش معاملات و وتوصا، دی، کرمان، خساپا و وبملت بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه نیز وبملت در صدر جدول ارزش و حجم معاملات بود.

روز سه‌شنبه نیز نماد وبملت، خودرو، شبندر، خگستر و ثشاهد بیشترین ارزش و نمادهای خودرو، وبملت، خگستر، کرازی و کرمان بیشترین حجم معاملات را داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای شستا، ثفارس، حکشتی، وبملت و ثشاهد بیشترین ارزش معاملات و نمادهای شستا، خودرو، وبملت، کرمان و خگستر بیشترین حجم معاملات را داشتند