شهر خبر

راهکار غمناک خانواده‌های فلسطینی در غزه برای دفن نشدن در گورهای دسته‌جمعی+ عکس

الدبا برای اعضای خانواده‌اش دستبندهای رشته‌ای آبی خرید و آنها را دور هر دو مچ دست بسته بود تا اگر اتفاقی افتاد بتوان اجساد آنها را شناسایی و در گورهای بی‌نام و نشان دفن نکرد.

راهکار غمناک خانواده‌های فلسطینی در غزه برای دفن نشدن در گورهای دسته‌جمعی+ عکس
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۰۶:۵۹:۴۹
اعتمادآنلاین |

ساکنان می گویند با این تعداد اجساد، فلسطینی ها در غزه مردگان ناشناس را در گورهای دسته جمعی دفن می کنند و به جای نام، یک عدد را ذکر می کنند. اکنون برخی از خانواده ها به امید یافتن عزیزان خود در صورت کشته شدن از دستبند استفاده می کنند.

به گزارش شفقنا، رویترز نوشت: خانواده «الدبا» تلاش کرده اند تا در جریان شدیدترین بمباران غزه از سوی اسرائیل، خطر کشته شدن و گمنام ماندن را کاهش دهند. علی الدبا، 40 ساله و پدر خانواده می‌گوید: اجساد را دیده است که در اثر بمباران از هم جدا شده و قابل شناسایی نیستند. به همین خاطر تصمیم گرفته خانواده اش را تقسیم کند تا از مرگ همه آنها در یک حمله هوایی جلوگیری کند. همسرش لینا، 42 ساله، دو پسر و دو دخترشان را در شهر غزه در شمال نگه داشته و او با سه فرزند دیگر به خان یونس در جنوب نقل مکان کرده است.

الدبا گفت: برای بدترین شرایط آماده می شود. او برای اعضای خانواده اش دستبندهای رشته ای آبی خرید و آنها را دور هر دو مچ دست بسته بود تا اگر اتفاقی افتاد بتوان اجساد آنها را شناسایی و در گورهای بی نام و نشان دفن نکرد.

گفتنی است به دلیل شرایط غیرعادی و بمباران‌های شدید و وحشیانه اسرائیل، دفن دسته جمعی توسط روحانیون مسلمان محلی مجاز شده است. قبل از دفن، پزشکان تصاویر و نمونه خون مردگان را نگه می دارند و به آنها شماره می دهند.

راهکار مردم غزه

مردم غزه

مردم غزه