شهر خبر

واکنش سفارت آمریکا به تهدید پایگاه‌های نظامی‌اش در کویت

واکنش سفارت آمریکا به تهدید پایگاه‌های نظامی‌اش در کویت

فارس نوشت: سفارت آمریکا در کویت اعلام کرد در پی تهدیدات یک گروه شبه نظامی عراقی، فعالیتش در پایگاه‌های نظامی آمریکایی را فقط به مناسبات رسمی و ضروری محدود خواهد کرد.

سفارت آمریکا در کویت اعلام کرد که از تهدیدات گروه شبه نظامی عراقی «الویة الوعد الحق» علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در کویت در شبکه‌های اجتماعی مطلع شده است.

در بیانیه سفارت آمریکا در کویت که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده آماده است: «در نتیجه این تهدیدات، سفارت آمریکا در کویت، فعالیت خود در پایگاه‌های نظامی آمریکا را فقط به رویدادهای ضروری و رسمی محدود می‌کند».

سفارت آمریکا در کویت همچنین به شهروندان این کشور توصیه کرد که هوشیار باشند.

 وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد بین ۱۷ تا ۲۴ اکتبر (۲۵ مهر تا دوم آبان) ۱۳ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه صورت گرفته است. 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد دست‌کم ۱۰ بار به صورت جداگانه در عراق و ۳ بار به صورت جداگانه در سوریه هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته‌اند. 

در همین حال روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ۲۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حملات یک هفته اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه زخمی شده‌اند. 

گزارش این روزنامه حاکی است بزرگترین حمله در روز ۱۸ اکتبر به یک پایگاه آمریکا در منطقه التنف در جنوب شرق سوریه انجام شده که بر اثر آن ۲۰ نظامی زخمی شده‌اند. دو حمله دیگر در همان روز به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد هم به جراحت ۴ نظامی دیگر منجر شد. 

311311