شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#تلگرام#رئیس پلیس#تهران بزرگ

پسر ۱۶ ساله تلگرام ۸۰ نفر را هک کرد

پسر ۱۶ ساله تلگرام ۸۰ نفر را هک کرد

اعتمادآنلاین نوشت: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت یک پسربچه ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم‌افزار هک، تلفن‌های همراه خریداران را هک و از مخاطبین آنها اخاذی می‌کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کردند و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها می‌کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم‌افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربریشان از مخاطبین آنها اخاذی می‌کند.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک پسربچه ۱۶ساله بود به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر بیان داشت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام می‌دادم و از آنها درخواست وجه می‌کردم و فکر نمی‌کردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

۴۷۲۳۶