شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت رهن و اجاره خانه در فرمانیه تغییر کرد / رهن این واحد ۱۸۰ متری، یک میلیارد شد

قیمت رهن و اجاره خانه در فرمانیه تغییر کرد / رهن این واحد ۱۸۰ متری، یک میلیارد شد

قیمت جدید رهن و اجاره خانه در فرمانیه تهران منتشر شد.

محله فرمانیه جزو بهترین و گران‌ترین مناطق شمالی تهران به حساب می‌آید. قیمت رهن و اجاره خانه در این منطقه بسیار بالا است و همچنین خرید خانه بسیار سخت تر از اجاره واحد‌های آن است.

واسطه‌گران ملکی می‌گویند: مالکان بدون رعایت سقف ۲۵ درصد افزایش، بنا به میزان تورم، نیاز مالی، رهن و اجاره ملک خود را تعیین می‌کنند.

محله فرمانیه در شمال و منطقه یک تهران واقع شده و از سمت شمال به نیاوران، از سمت جنوب به بزرگراه صدر و بلوار اندرزگو، از سمت غرب به دزاشیب و از سمت شرق به خیابان پاسداران و اقدسیه متصل می‌شود.

وضعیت بازار اجاره در سه ماه تابستان امسال در وضعیت رکود قرار داشت، واسطه‌گران  بارها به آن اشاره کردند.

به گفته آنها بیشتر قراردادها به تمدید ختم می‌شد و این یعنی برخی از هزینه‌ها از جمله هزینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه حذف می‌شد.

به گفته مشاوران ملکی، مالکان بدون رعایت سقف ۲۵ درصد افزایش، بنا به میزان تورم، نیاز مالی، رهن و اجاره ملک خود را تعیین می‌کردند.

یک واسطه‌گر ملکی در محله فرمانیه می‌گوید: در بازار اجاره خانه، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بودیم و در بیشتر قراردادها، افزایش ۲۵ درصدی اجرا نشد.

او با اشاره به اینکه متقاضی وجود دارد اما اجاره‌ها بالا است ادامه داد: در سه ماه اخیر نیز، مستاجرانی که توانایی تمدید قرارداد در منطقه یک را نداشتند به مناطق پایین‌تر روی آوردند.

در محله فرمانیه، برای رهن واحدی ۴۵ متری، ۲۰۰ میلیون تومان و برای اجاره آن، ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

واحدی ۶۷ متری نیز، با ۷۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه و برای آپارتمانی ۲۸۵ متری نیز، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۶۰ میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است.

فرمانیه