شهر خبر

از رونمایی خودرو لکسوس جدید تا توافق مالیاتی آمریکا و تایوان

از رونمایی خودرو لکسوس جدید تا توافق مالیاتی آمریکا و تایوان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۳ آبان ۱۴۰۲) در

بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

پیش‌بینی فروش پر قدرت این شرکت در آینده

شرکت Nivea (شرکت آلمانی تولیدکننده لوازم آرایشی و محصولات بهداشت و درمان است) روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که فروشش برای کل سال افزایشی خواهد بود. این شرکت افزایش ۱۱.۲ درصدی در فروش گروه ارگانیک را در طی ۹ ماه اول گزارش داد که عمدتاً توسط واحد تجاری مصرف‌کننده آن هدایت می‌شد. این شرکت آلمانی اکنون انتظار دارد رشد فروش محصولات ارگانیکشان رشد کند. فروش گروه ارگانیک در ۹ ماه اول سال به ۷.۳ میلیارد یورو رسید که ۱۱.۲ درصد بیشتر از رقم گزارش شده در مدت مشابه سال قبل است.

افزایش فروش این شرکت خودروساز لوکس

روز چهارشنبه، شرکت پورشه بازدهی ۱۸.۳٪ در نه ماه اول سال خود را گزارش داد که با پیش‌بینی سالانه آن همخوانی داشت، با سود عملیاتی ۹٪ به ۵.۵ میلیارد یورو (۵.۸۳ میلیارد دلار) افزایش یافت. این خودروساز لوکس شاهد افزایش ۱۲.۶ درصدی درآمد فروش معادل ۳۰.۱۳ میلیارد یورو و در مقابل افزایش ۹.۶ درصدی در تحویل، بود.

 روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

احتمال توافق مالیاتی تایوان و امریکا

وزیر دارایی تایوان، چوانگ تسوئی یون، روز چهارشنبه گفت که تایوان امیدوار است در سال آینده توافقنامه مالیاتی طولانی مدت با ایالات متحده را نهایی کند. هر دو طرف بر این باورند که این توافق باعث تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد که Taipei ( پایتخت تایوان) مدت هاست از آن حمایت می‌کند. اعضای جمهوری خواه و دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده در ماه ژوئیه قانونی را ارائه کردند که به دولت جو بایدن اجازه می‌دهد تا درباره توافق مالیاتی با تایوان مذاکره کند.

 سرمایه‌گذاری ویژه شرکت زارا در جهت کاهش تولید ضایعات

بر اساس سندی که رویترز مشاهده کرده است، مالک زارا، ایندیتکس، بزرگ‌ترین خرده‌فروش پوشاک جهان، با سرمایه‌گذاری و خرید پلی‌استر بازیافتی از استارت‌آپ امریکایی Ambercycle موافقت کرده است. از آنجایی که خرده فروشان فست مد برای کاهش ضایعات و استفاده از پارچه‌های بازیافتی تحت فشار هستند، ایندیتکس ۷۰ میلیون یورو در شرکت Ambercycle سرمایه‌گذاری خواهد کرد که پلی استر بازیافتی را از ضایعات نساجی تولید می‌کند. پلی استر، محصول صنعت نفت، به طور گسترده‌ای در لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود، زیرا پارچه به سرعت خشک می‌شود و بادوام است.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial TImes) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

شرکت LG Display ششمین ضرر سه ماهه خود را ثبت کرد

شرکت LG Display، تولید‌کننده صفحه نمایش تخت در روز چهارشنبه ششمین ضرر سه ماهه خود را اعلام کرد و پس از آن با وجود کاهش میزان تقاضای تلویزیون‌های پریمیوم، بیان کرد که احتمالا در سه ماهه جاری به سود خواهد رسید. این شرکت در سه ماهه جولای تا سپتامبر ۶۶۲ میلیارد وون (۴۹۱.۱۱ میلیون دلار) زیان را اعلام کرد.

تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ لکسوس EV با برد ۱۰۰۰کیلومتر را در جاده‌ها عرضه کند

تویوتا روز چهارشنبه از خودروی لکسوس با برد تقریباً ۱۰۰۰ کیلومتری رونمایی کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ آن را عرضه کند، بخشی از محور استراتژیک این خودروساز ژاپنی برای خودروهای برقی متکی به فناوری پیشرفته باتری است.

خودروی LF-ZC که در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن معرفی شد، از باتری‌های «منشوری با کارایی بالا» استفاده می‌کند که تقریباً دوبرابر برد خودروهای الکتریکی معمولی قدرت دارد.