شهر خبر

عضو دموکرات کنگره آمریکا: اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است

عضو دموکرات کنگره آمریکا: اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است

ایسنا نوشت: «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو حزب دموکرات در کنگره آمریکا ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شد، اظهار کرد که «اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است.»

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» معروف به AOC در یکی از برنامه‌های تلویزیون ام‌اس‌ان‌بی‌سی حضور یافت تا نظرات و دیدگاهش را در این خصوص به اشتراک بگذارد.

او طی این برنامه گفت: «من از حماس حمایت نمی‌کنم اما اسرائیل هم در حال ارتکاب جنایات جنگی می‌باشد.»

اوکاسیو کورتز ضمن آنکه خواستار آتش‌بس شد، تلاش کرد تا از موضع خود دفاع کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رژیم صهیونیستی حق اقدامات تلافی‌جویانه علیه حماس را دارد، بیان کرد: «جنایات جنگی پاسخ مناسبی نیست.»

این عضو دموکرات آمریکایی تاکید کرد: من فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که در مورد این وضعیت مهم است بدانیم، عدم تقارن آنچه به عنوان مجازات دسته‌جمعی در حال وقوع است با آنچه که در این لحظه برای مردم فلسطین اتفاق می‌افتد، می‌باشد.

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» گفت: حماس دست به حملات سنگینی زد اما با این حال ما می‌دانیم که جنایات جنگی پاسخ درستی به آن نیست. اسرائیل، غزه و مردمش را بمباران می‌کند و متهم به انجام چنین جرائمی است. فکر می‌کنم یک سوالی را باید از خودمان بپرسیم. آیا درست است در ازای جان مردم بی‌گناه، حماس را هدف قرار داد؟ ما هر روز آماری را مبنی بر فوت مردم بی‌گناه دریافت می‌کنیم. فکر می‌کنم برجسته کردن این موضوع برای ما بسیار مهم باشد. فکر می‌کنم درک این موضوع برای ما مهم باشد که این درگیری بخشی از یک چرخه بزرگتر خشونت بین‌نسلی است.

وی در پایان علاوه بر اینکه مجددا خواستار آتش‌بس شد، تصریح کرد: صدای فلسطینی‌ها در کنگره آمریکا کمتر شنیده می‌شود. مدتهاست متوجه شده‌ام که فلسطینی‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به حاشیه رانده شده و نادیده گرفته می‌شوند. البته این چیزی نیست که برای اکثر ما جدید باشد.

البته اوکاسیو کورتز اولین نماینده‌ای نیست که از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کند، پیش از او، «ایلهان عمر» نماینده دموکرات آمریکا گفت، فلسطینی‌ها انسان‌هایی هستند که در محاصره بوده‌اند و مستحق حمایت جامعه بین‌المللی هستند.

در نوزدهمین روز از جنگ غزه، اشغالگران با اشاره‌های مستمر مبنی بر آغاز تهاجم زمینی به غزه به حملات هوایی بی‌امان به این باریکه و مناطق مختلف کرانه باختری به خصوص اردوگاه جنین ادامه می‌دهند. این درحالی است که وضعیت انسانی غزه شاهد فاجعه بی‌سابقه‌ای است و سیستم بهداشت و درمان به بدترین مرحله در تاریخ خود رسیده است.

۳۱۱۳۱۱