شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو

ریزش ۲۰ میلیونی قیمت چند خودرو / جزئیات قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار

ریزش ۲۰ میلیونی قیمت چند خودرو / جزئیات قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار

در این گزارش با توجه به بررسی های انجام شده دریافتیم که قیمت اکثر خودروها تغییر آن‌چنانی ندارند، اما برخی خودروهای مونتاژی، افت چند میلیون تومانی را تجربه کردند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی اغلب تغییر زیادی ندارد.

خودروی کوییک دنده‌ای S از میان هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپا، جایگاه خاصی دارد و در هفته‌های اخیر، تغییرات کوچکی را تجربه کرده است. این خودرو در دو روز گذشته تنها یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در نهایت به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان رسیده است.

شاهین G، که یکی از محصولات گران‌قیمت سایپا است، همانند کوییک و سایر محصولات، از هفته‌های قبل در محدوده ۵۸۰ میلیون تومان نوسان داشته و تغییری نداشته است. این خودرو تنها چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده و در نهایت با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

پژو پارس LX TU۵، که یک سدان محبوب تولیدی توسط ایران‌خودرو است، اخیراً با اخباری مبنی بر عدم تطابق با استانداردهای ۸۵ گانه روبرو شده است. قیمت این خودرو تنها سه میلیون تومان بیشتر از روز گذشته است و با نرخ ۶۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی در اغلب موارد نسبت به روز گذشته باثبات است؛ اما برخی از خودروها، افت چند میلیونی تجربه کردند.

جک J۴ آپشنال یکی از اقتصادی‌ترین سدان‌های مونتاژی شرکت کرمان موتور است، که روز گذشته هیچ تغییری نداشت اما در بررسی های جدید حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش داشته و با نرخ ۷۳۰ میلیون تومان درحال معامله است.

چری آریزو ۵ توربوشارژ جدید نیز یکی از سدان‌های مونتاژی شرکت مدیران خودرو محسوب می‌شود که دقیقا همانند J۴، ۱۰ میلیون تومان افت داشته و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

هایما S۵ دنده‌اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو، برخلاف دیگر محصولات حدود پنج میلیون تومان گران‌تر شد و به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسید.

چری تیگو ۷IE یک کراس‌اوور مونتاژی دیگر بازار خودرو بوده که یکی از رکوردداران افت قیمت بازار نیز به شمار می‌رود. این خودرو ۲۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد و به مبلغ یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به ثبات نسبی که نرخ دلار از روز گذشته به آن دست یافته و همچنین روند تحویل خودروهای تولیدی و وارداتی، بسیار دور از انتظار است که قیمت خودرو در روزهای آینده شاهد تغییراتی باشد. بنابراین حداقل تا انتهای هفته جاری نیز بازار خودرو در رکود خود به سر خواهد برد.