شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اصلاح‌طلب#غزه

نقشه پنهان آمریکا در جنگ غزه /ایران درگیر جنگ منطقه ای می شود؟

نقشه پنهان آمریکا در جنگ غزه /ایران درگیر جنگ منطقه ای می شود؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جنگ در غزه به ایسنا گفت: رقابت اَبرقدرت‌ها با یکدیگر، پشت پرده جنگ‌های بزرگ است و شاید در ظاهر نشانه‌ای از نقش‌آفزینی اَبرقدرت‌ها در جنگ‌ها نباشد اما آنها صحنه‌گردان این جنگ‌ها هستند.

رسول منتجب‌نیا با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، اظهار کرد: ، شاید در تاریخ بی‌نظیر بوده یا نمونه‌های کمی داشته باشد. با این حال این رژیم چهره مظلوم به خود گرفته و از این راه سعی دارد افکار عمومی را به سوی خود جلب کند در حالیکه تاریخ جنایات ضدانسانی این رژیم بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: آغاز این جنگ بهانه را به آمریکا داد تا وارد منطقه شده و سلاح در اختیار اسرائیل قرار دهد. اگر این جنگ استمرار پیدا کند، آمریکا بهانه ماندن در منطقه را بدست می‌آورد. آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورد و مجبور به عقب‌نشینی شد و زمینه نقش‌آفرینی در منطقه برای رقبای این کشور باز شد بنابراین آمریکا دنبال بهانه برای بازگشت به منطقه است و جنگ غزه این بهانه را در اختیار آنها قرار داد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اصولا رقابت اَبرقدرت‌ها با یکدیگر، پشت پرده جنگ‌های بزرگ است و شاید در ظاهر نشانه‌ای از نقش‌آفزینی اَبرقدرت‌ها در جنگ‌ها نباشد اما آنها صحنه‌گردان این جنگ‌ها هستند. در مورد جنگ غزه هم بعید نیست که آمریکا پشت صحنه باشد تا به بهانه حمایت از اسرائیل به منطقه بازگردد.

2727