شهر خبر

هزینه درمان این بیماری تامین شد / درمان بیماران خاص دیگر سخت نیست

هزینه درمان این بیماری تامین شد / درمان بیماران خاص دیگر سخت نیست

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اضافه کرد:‌ از این تعداد بیماری ۵۱ مورد دارای بسته خدمتی هستند که در سامانه های بیمه سلامت بارگزاری شده است و افراد پس از نشان‌دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می شوند.

بینایی سنجی فرآیند اندازه‌گیری و ارزیابی قابلیت بینایی انسانی است. این روش عبارت است از اندازه‌گیری توانایی یک فرد در تشخیص و تفکیک اشیاء و جزئیات و همچنین ارزیابی مشکلات بینایی. بینایی سنجی معمولاً توسط اپتومتریست‌ها و اپتومتریست‌های کینسیولوژیست انجام می‌شود و می‌تواند در تشخیص و درمان مشکلات بینایی مفید باشد.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: ۳۹ میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۱۵۵ ریال جبران هزینه ۷۵۹ بیمار صعب العلاج (سخت درمان) در این استان انجام شد

علی علیزاده  با اشاره به هفته سلامت افزود: طبق اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج ، سازمان بیمه سلامت مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: بیماران خاص و صعب‌العلاج با مراجعه به بیمه سلامت یا دانشگاه علوم پزشکی جهت نشان‌دار شدن می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند برای جبران و کاهش هزینه کرد بیماران خاص و صعب العلاج، صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از مهرماه سال گذشته در کشور تشکیل و فرایند در خواست حمایت دولت از ۱۰۷ بیماری، تصویب و ابلاغ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اضافه کرد:‌ از این تعداد بیماری ۵۱ مورد دارای بسته خدمتی هستند که در سامانه های بیمه سلامت بارگزاری شده است و افراد پس از نشان‌دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می شوند.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای بیمارانی که دارای بسته خدمتی نیستند اسناد هزینه ای خود راتحت عنوان خارج از ضوابط دریافت می کنند،‌ لذا افرادی که دارای یک یا چند بیماری خاص و صعب العلاج هستند با ارائه اسناد و پس از تایید در کمیته استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال پردداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: براساس تفاهم نامه همکاری بهزیستی و بیمه سلامت در راستای بهره مندی افراد دارای معلولیت (توانخواه)، ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حوزه های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی وارتوپدی فنی ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان بیان کرد: بنابراین با معرفی این افراد توسط اداره بهزیستی، در محل این اداره کل، فرایند نشاندار شدن این افراد به عنوان توانخواه بهزیستی انجام می شود و کدهای خدمتی دریافتی توسط بیماران نشان دار در سامانه های بیمه سلامت، مطابق تفاهمنامه به صورت ۷۰ درصد تعرفه ها محاسبه می شود.

علیزاده ابراز کرد: مراکز ارائه دهنده خدمت تا مهرماه سال‌جاری به ۲۱ مرکز افزایش یافته که شامل هفت مرکز کاردرمانی، ۱۰ مرکز گفتاردرمانی، یک مرکز بینایی سنجی، ۲ مرکز ارتوپد فنی است و از شروع طرح تا کنون یکهزار و ۲۵۴ توانخواه خدمت دریافت کرده‌اند و تعداد هفت هزار و ۷۲ نسخه پیچی انجام شده که سهم سازمان خدمت ثبت شده ۲۷ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۲۵ ریال بوده است.

۱۷ هزار و ۵۱۱ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

وی اشاره کرد: طرح پوشش بیمه ی همگانی رایگان جهت افراد فاقد پوشش بیمه ای که در پنج دهک اول درآمدی قرار داشته اند و همه افرادیکه در مناطق جمعیتی زیر ۲۰ هرار نفر به عنوان روستایی ساکن هستند هم در این استان اجرا شد و تعداداز جمعیت یک میلیون و نود هزارو دویست وسه نفر بیمه شده از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریور ماه، تعداد ۱۷ هزار و ۵۱۱ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر به صورت رایگان بیمه شده اند واز این تعداد بیمه شدگان رایگان ۱۱ هزار و ۸۸۶ نفر روستایی و ۲ هزار و ۵۱۲ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: با نشان دار کردن بیمارانی که ناباروری دارند امکان دریافت خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد ایجاد شده است ودر صورتیکه به مراکز غیر طرف قرارداد هم مراجعه کنند بیمه شدگان می توانند برای دریافت هزینه در قالب خسارت متفرقه به این سازمان بیمه گر مراجعه کنند.