شهر خبر

ناخرسندی مقامات تل‌آویو از روایت اسیر آزاد شده درباره حماس

ناخرسندی مقامات تل‌آویو از روایت اسیر آزاد شده درباره حماس

مهر نوشت: یکی از اسرای زن صهیونیست آزاد شده از سوی حماس در گفت و گو با رسانه‌های عبری از برخورد انسانی نیروهای قسام تمجید به عمل آورد.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، یوخاوید لیویشتر اسیر اسرائیلی پس از بازگشت در مصاحبه با رسانه‌های عبری از رفتار انسانی مبارزان حماس گفت.

وی گفت: کیلومترها در تونل زیر زمین راه رفتیم. هر کدام از ما نگهبانی داشت. به چند گروه تقسیم شدیم.

این اسیر آزاده شده در ادامه افزود: وقتی وارد غزه شدیم ابتدا به ما گفتند که به قرآن ایمان دارند و مسلمان هستند و به ما آسیبی نمی‌زنند. به ما گفتند که همچنان که با اطرافیان خود رفتار می‌کنند، با ما نیز رفتار خواهند کرد. تحت حفاظت شدیدی بودیم. امدادگر و پزشکی آمدند تا از وجود داروهای مصرفی اطمینان پیدا کنند.

وی تاکید کرد: از لحاظ پزشکی و درمانی خیلی به ما رسیدگی کردند. هر دو سه روز یک بار پزشک می‌آمد و ما را معاینه می‌کرد. مسئولیت پذیر بودند و دلسوزانه داروها را می‌آوردند. اگر اصل داروها نبود داروهای مشابهی می‌آوردند.

یوخاوید لیویشتر افزود: بسیار خوب و مهربان بودند. همیشه می‌خواستند مطمئن شوند که ما خوب غذا می‌خوریم. غذای ما و آن‌ها فرقی نداشت. خیلی خوب با ما رفتار کردند. به همه جزئیات توجه داشتند. زنانی نزد ما بودند که خوب با نظافت زنانه آشنا بودند و رسیدگی کاملی می‌کردند، از جمله شامپو و مایع خوشبو کننده!

این در حالی است که مقامات صهیونیست در گفتگو با شبکه عبری زبان کان اعلام کردند که نباید به یوخاوید لیویشتر اسیر آزاده شده از غزه اجازه داده می‌شد با رسانه‌ها مصاحبه کند و این یک اشتباه بزرگ بود!

310310