شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کسب و کار#پوشاک

کسادی در این کسب و کار / خرید یک دست لباس زمستانی چقدر است؟

همشهری آنلاین: حسین بیات با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در بازار پوشاک گرم و زمستانه، گفت: قیمت انواع لباس گرم خصوصا پالتو و کاپشن نسبت به فصل سرمای سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و این افزایش قیمت رکود جدی در بازار را به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: افراد برای خرید یک دست پوشاک گرم حداقل دو تا ۲.۵ میلیون تومان و برای پوشاک پاییزی باید یک تا ۱.۵ میلیون تومان هزینه کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه دلیل اصلی افزایش قیمت پوشاک را نوسانات نرخ ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و یادآور شد: بخش عمده پارچه پوشاکی که در بازار داریم وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و تنها دوخت آن در تولیدی‌های داخل کشور انجام می‌شود.

به گفته بیات، هزینه دستمزد نیروی کار دوزنده و سایر هزینه‌های سربار نیز به قیمت تمام شده پوشاک گرم تولید داخل اضافه شده و قیمت آن بالا رفته است.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنفی عرضه پوشاک مغازه‌های خود را از لباس‌های گرم زمستانی پر کرده اند، ادامه داد: به دلیل قیمت بالا، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند آنچه که از سال‌های گذشته دارند را استفاده کنند و سراغ خرید پوشاک گرم زمستانی نروند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه از رکود حاکم بر بازار خرید پوشاک زمستانی در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهایی هستند که پوشاک خود را به صورت اقساط و بدون پیش پرداخت می‌فروشند، اما باز هم خریدار برای آنها وجود ندارد.