شهر خبر

اخبار جعلی اسرائیل علیه حماس/ ادعایی که دروغ از آب درآمد

اخبار جعلی اسرائیل علیه حماس/ ادعایی که دروغ از آب درآمد

ایسنا نوشت: در ادامه انتشار اخبار جعلی توسط رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم برگه‌هایی را به دست گرفته و به غلط گفت که این‌ها نشان می‌دهد «حماس قصد استفاده از تسلیحات شیمیایی را داشته» اما این ادعا هم همانند ادعاهای پیشین صهیونیست‌ها دروغ از آب درآمد.

 «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز برگه‌هایی را نشان داد که درباره دستورالعمل ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

وی ضمن آنکه ادعا کرد این برگه‌ها بر پیکر یکی از اعضای حماس پیدا شده، مدعی شد: «این سند رسمی القاعده است. ما با داعش، القاعده و حماس دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. این سند درباره دستورالعملی نسبت به تولید تسلیحات شیمیایی بوده است.»

اما این برگه‌ها که در قالب یک کتاب ۳۰ صفحه‌ای است هیچ دستورالعملی را درباره ساخت تسلیحات شیمیایی ذکر نکرده اما به زندگی «رمزی یوسف» زاده شده در کویت و عضو القاعده، اشاره می‌کند. این مطالب در حمایت از القاعده است و از یوسف به عنوان قهرمان یاد می‌کند و بر روی زندگی آکادمیک یوسف در حوزه شیمی تمرکز دارد.

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی دست به انتشار و ترویج اخبار جعلی و کذب می‌زند. پیشتر شایعاتی درباره «سر بریدن کودکان اسرائیلی» در نزدیکی غزه منتشر شده بود.

تحقیقات انجام شده توسط الجزیره حاکی از آن بوده که شبکه‌ای از حساب‌های راست‌گرای نزدیک به رژیم صهیونیستی که بیشتر آن‌ها در ایالات متحده آمریکا هستند، ادعاهای نادرستی مبنی بر «سر بریدن ۴۰ کودک صهیونیست» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر را منتشر کردند.

در همین راستا، خبرنگار سی‌ان‌ان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق)، بابت انتشار اخبار نادرست در رابطه با ادعای کشتن کودکان و نوزادان توسط حماس، عذرخواهی کرد.

311311