شهر خبر

این کشور از سرقت سوخت جلوگیری می‌کند / سرمایه‌گذاری هیوندا در عربستان

این کشور از سرقت سوخت جلوگیری می‌کند / سرمایه‌گذاری هیوندا در عربستان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۲ آبان ۱۴۰۱) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

شرکت خودروسازی بزرگ کره‌ای هیوندای با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار، کارخانه‌ای در عربستان سعودی افتتاح خواهد کرد. به گفته اطلاعیه شرکت در روز دوشنبه، این کارخانه خودروهایی با موتور الکتریکی و موتور احتراق داخلی تولید خواهد کرد. ۷۰ درصد از کارخانه متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) و ۳۰ درصد به هیوندای است.

این هفته، نیجریه نشستی درباره اقتصاد سبز برگزار خواهد کرد که به فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی، فرصت‌های همکاری و گام‌هایی برای افزایش آگاهی خواهد پرداخت. کارشناسان و مقام‌هایی از نیجریه و کشورهای خارجی در جلسات مختلف درباره اقتصاد سبز گفت‌وگو خواهند کرد. اقتصاد سبز اشاره به اقتصادی دارد که بر پایه توسعه پایا و آگاهی از اقتصاد بومی بنا شده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

با توجه به افت ین ( واحد پول ژاپن) نسبت به دلار و یورو، انتظار می‌رود که اقتصاد آلمان به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان، در سال ۲۰۲۳، اقتصاد ژاپن را کنار بزند. آخرین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، نرخ ناخالص داخلی آلمان را در امسال ۴.۴۳ تریلیون دلار و برای ژاپن ۴.۲۳ تریلیون دلار تخمین زده است. ضعف ین بیشتر به دلیل تفاوت‌های بنیادی در سیاست‌های پولی است.

گروه خودروسازی چینی Great Wall Motor پاسخ‌های رسمی خود را به تحقیقات کمیسیون اتحادیه اروپا درباره اتهامات ضد حمایتی علیه خودروهای الکتریکی ساخت چین ارائه کرده است. در عین حال، این شرکت برای محیط تجاری منصفانه و آزاد تبلیغ می‌کند. تنش بین چین و اتحادیه اروپا، به دلیل تقویت روابط پکن و مسکو پس از حمله روسیه به اوکراین، در حال افزایش است. در همین حال، اتحادیه اروپا در پی کاهش وابستگی خود به دومین اقتصاد بزرگ جهان است، زیرا به سوی یک آینده بهتر از نظر کمک به محیط زیست، حرکت می‌کند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

مکزیک برای کاهش سرقت سوخت و تقلب در آن، محدودیت هایی را بر روی واردات بسیاری از محصولات نفتی و پتروشیمی اعمال کرده است. طبق اعلام رسمی در روز دوشنبه، این محدودیت‌ها شامل برخی از انواع بنزین و دیزل، سوخت جت و افزودنی‌ها می‌شود. با وجود اینکه این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام است، به دلیل درگیری با مشکلات پالایشگاهی خود، محصولات پتروشیمی و پالایشی را وارد می‌کند.

Bain Capital (شرکت خدمات مالی امریکایی است که در زمینه مبادلات سهام اختصاصی و ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت ثروت فعالیت می‌نماید) و گروه DNE (گروه توسعه دهنده زیرساختی اقتصادی در چین که در بخش‌های لجستیک و بازسازی شهری فعالیت دارد) روز سه‌شنبه اعلام کردند که با سرمایه ۲۵۰ میلیون دلار، یک شرکت مشترک تشکیل داده‌اند، زیرا شرکت امریکایی به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش پارک‌های فناوری در چین است.