شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکن#قیمت مسکن#ایران

کاهش شدید خرید و فروش خانه در تهران + قیمت مسکن در مناطق مختلف

تسنیم: بررسی آمار مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با استناد به اطلاعات سامانه املاک و مستغلات کشور به ۸۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

در بین مناطق ۲۲ گانه منطقه یک با متوسط قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان در صدر گران‌ترین منطقه قرار گرفته است. تعداد معاملات این منطقه در شهریورماه ۱۸۰ فقره بوده است. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲ با ثبت ۲۸۰ فقره معامله ۱۲۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان و در منطقه ۳ بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیون و ۲۱۷ هزار تومان با ۱۱۵ فقره معامله بوده است.

در مناطق ۴، ۵ و ۶ به ترتیب متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۹۱ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان، ۹۳ میلیون و ۵۵ هزار و ۱۰۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان بوده است. کل معاملات این ۳ منطقه نیز ۷۳۹ فقره بوده است.

متوسط قیمت مسکن در ۶ منطقه تهران زیر ۵۰ میلیون تومان بوده و کمترین متوسط قیمت با ۴۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ است. بیشترین معامله مسکن طبق معمول مربوط به منطقه ۵ با ۳۹۰ فقره و کمترین معامله با ۴۵ فقره برای منطقه ۱۹ است.

در مجموع طی شهریور ماه امسال ۳۰۰۸ فقره معامله مسکن در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده که در مقایسه با شهریور سال گذشته (۶۰۳۳ فقره) حدود ۵۰ درصد (۵۰.۱۴درصد) کاهش یافته است.