شهر خبر

احتمال پیشتازی صنعت بانک در بورس امروز/روال عادی بازار سرمایه تغییر نمی کند

احتمال پیشتازی صنعت بانک در بورس امروز/روال عادی بازار سرمایه تغییر نمی کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: به جز آن چند روزی که به دلیل جنگ در منطقه واکنش غیرعادی را شاهد بودیم، روند به همان شکل ابتدای هفته است. به دلیل اینکه تغییر خاصی در بازار رخ نداده است و ابهامات همچنان وجود دارد، امروز هم بازار به همین شکل خواهد بود.

پس از اتمام معاملات روز گذشته شاخص کل با کاهش ۱۰ هزار و ۳۱۹ واحد مثبت به ۲ میلیون و ۲۱ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با کاهش ۴ هزار و ۲۴۷ واحدی همراه بود که منجر شد در ایستگاه ۶۸۵ هزار واحد توقف کند.

محمد خبری زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار ۲-۳ روزی است بر خلاف اینکه گزارش‌های میان‌دوره (مخصوصاً در نمادهای تأثیرگذار) مثبت بود، وزنی برای آن قائل نیست.روز گذشته هم باز بورس منفی بود و پول در آن جریان ندارد و می‌توان گفت دغدغه‌های آن که از اردیبهشت‌ماه پررنگ شد حل نشده است و منجر به سوخته شدن گزارش‌های ماهیانه شد. به نظر نمی‌رسد تا زمانی که دغدغه‌ها مرتفع شود روند بازار به صورت پایدار تغییر کند. معتقدم که بازار فردا هم به همین شکل بوده؛ چراکه بازار یک ماهی می‌شود که روزی منفی و روز دیگر مثبت و یکی دو روز روند خنثی به خود می‌گیرد.

محمد+خبری

 وی ادامه داد: پس به جز آن چند روزی که به دلیل جنگ در منطقه واکنش غیرعادی را شاهد بودیم، روند به همان شکل ابتدای هفته است. به دلیل اینکه تغییر خاصی در بازار رخ نداده است و ابهامات همچنان وجود دارد، فردا هم بازار به همین شکل خواهد بود.

 خبری زاد در پایان تشریح کرد: در کنار تمام ابهامات و مشکلاتی که وجود دارد، موضوع بودجه دهی دولت و مجلس هم نزدیک می‌شویم امیدوارم که آن ابهامات هر ساله بازار در این فصل ایجاد می‌کند، باید متولیان سازمان رایزنی کنند تا این مشکلات قبل از ارائه بودجه به مجلس حل شود تا شاهد منفی‌شدن بازار نباشیم. خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نرخ تسعیر بانک‌ها توسط بانک مرکزی در این روزها تعیین تکلیف می‌شود که خود می‌تواند شکی هر چند کوتاه‌مدت بر صنعت بانک بگذارد و شاید بقیه صنایع را متأثر کند. شاید مثبت‌شدن و افزایش تقاضا در نماد "ملت" هم همین موضوع باشد که نرخ تسعیر برای ۶ماهه ابتدای تغییر کند؛ بنابراین شایعه و خبر این موضوع در بازار منتشر شود می توان اثرات آن را در بورس شاهد باشیم.