شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

تسهیلات ۲۶۰۰ میلیارد تومانی کارگشا است؟ / مشاغل خانگی اولویت وزارت

تسهیلات ۲۶۰۰ میلیارد تومانی کارگشا است؟ / مشاغل خانگی اولویت وزارت

معاون اشتغال وزیر کار گفت: سال گذشته هدفگذاری ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی محقق شد و برای امسال نیز ۱۵ درصد از کل تعهد اشتغال یک میلیون فرصت شغلی ایجادی از محل مشاغل خانگی خواهد بود.

مشاغل خانگی کارهایی هستند که از منزل انجام می‌شوند و افراد به عنوان خودشاغل درآمدزا در آنها فعالیت می‌کنند. این مشاغل می‌توانند شامل آموزش آنلاین، کسب و کارهای آنلاین، تولید محصولات دستی، خدمات مشاوره، و غیره باشند. این نوع مشاغل به افراد امکان می‌دهند تا از خانه خود کسب درآمد کنند و به تعادل کار و زندگی خانگی برسند.

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی در ۲۰ استان از پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد.

محمود کریمی بیرانوند با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی اظهار کرد: در راستای مانع زدایی و تسهیل گری در ایجاد کسب و کارهای خانگی وزارت کار به کاهش زمان صدور مجوز مشاغل خانگی اقدام به تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی در ۲۰ استان کشور اقدام کرده و در این زمینه رشته‌های مشاغل خانگی به ۶۲۲ رشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته هدفگذاری ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی محقق شد و برای امسال نیز ۱۵ درصد از کل تعهد اشتغال یک میلیون فرصت شغلی ایجادی از محل مشاغل خانگی خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در عین حال با اشاره به ایجاد ۵۱۲ نمایشگاه و بازار عرضه و فروش محصولات خانگی در کشور انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بانک‌های رفاه کارگران و مهر ایران را در راستای طراحی پلتفرم فروش و خرید تضمینی محصولات تولیدی از جمله اقدامات شاخص دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته کریمی بیرانوند برای امسال ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به منظور ایجاد مشاغل خانگی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ۲۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

وی در پایان با اشاره به کسب رتبه اول صدور مجوزها توسط وزارت کار در میان دستگاه‌ها گفت: امسال هدفگذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی پیش بینی شده که تاکنون و در هفت ماهه امسال نزدیک به ۸۵ هزار شغل خانگی در کشور ایجاد شده است و تا پایان سال این هدفگذاری به طور کامل محقق خواهد شد.