شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#غزه

تعبیر متفاوت آیت‌الله جوادی آملی درباره اسرائیل

تعبیر متفاوت آیت‌الله جوادی آملی درباره اسرائیل

جماران نوشت: آیت الله جوادی آملی با اشاره به حوادث غزه گفت: این جریان غزه چگونه توجیه می شود؟! هیچ درنده ای، هیچ ماری، هیچ عقربی اینطور نمی گزد، بعد از مدتی که سیر شد، کنار می رود! اینگونه نسل کشی و اینگونه کودک کشی؟!

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه، جریان غزه و ظلم به اینها هیچ گونه توجیهی ندارد، بیان کرد: هیچ درنده ای اینگونه نسل کشی و اینگونه کودک کشی نمی کند.

این مرجع تقلید شیعیان درس خارج فقه قضا و شهادت اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فرمودند: علم خوب است اما علم، چراغ است و از چراغ هیچ یعنی هیچ به سالبه کلیه هیچ کاری ساخته نیست، چراغ باید نور بدهد! از چشم فقط باید نور بخواهید اما از چشم اگر نجات بخواهید کاری از دستش بر نمی آید، چشم می بیند مار و عقرب را ولی آنکه فرار می کند دست و پای سالم هست! علم را باید عقال کنید و به جان خود گره بزنید و اگر گره نزنید، یک چیز رهایی است! و بالعقل یعتقل! این الان در جامعه بشری نیست!

وی افزود: این جریان غزه چگونه توجیه می شود؟! هیچ درنده ای، هیچ ماری، هیچ عقربی اینطور نمی گزد، بعد از مدتی که سیر شد، کنار می رود! اینگونه نسل کشی و اینگونه کودک کشی؟!

آیت‌الله جوادی آملی گفت: سوره مبارکه جاثیه، شرح حال جاهلیت گذشته و جاهلیت مدرن است: در سوره مبارک جاثیه آمده است که مردم [کافر] سه جمله دارند: ﴿مَا هِیَ إِلَّا حَیَاتُنَا الدُّنْیَا﴾، یک؛ ﴿نَمُوتُ وَنَحْیَا﴾، دو؛ ﴿وَمَا یُهْلِکُنَا إِلَّا الدَّهْرُ﴾، سه؛ گرفتاری شرق و غرب همین سه چیز است؛ می گویند غیر از دنیا خبری نیست! غیر از مرگ و حیات خبری نیست! به غیر از طبیعت عامل دیگری نیست! و کسی که اینگونه می اندیشد، اینجور درنده می شود! شرف، انسانیت، عدل، انصاف در نزد اینها، حرفهای مهمل بافی است!

وی تصریح کرد: وضع غزه را می بینند و از ظلم حمایت می کنند! چه کسانی مدعی هستند و حمایت می کنند؟ انگلیس و آمریکا!

۲۱۹۲۱۹