شهر خبر

حمایت‌های تکنیکالی بورس را نجات می‌دهد؟

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، نسبت قیمت به درآمد بازار سهام در حال نزدیک شدن به رقم ۷ واحد بوده و به طور تاریخی رقم ۶ واحد می‌تواند نشان از کف بازار داشته باشد. محدوده فعلی برای سرمایه‌گذاری مناسب ارزیابی می‌شود اما واکنش بازار متاثر از شرایط سیاسی است.

شاهرخ شریعتی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: P/S بازار در رقم ۱.۵۴ واحدی قرار گرفته که رقم معقولی به نظر می‌رسد، به طور تاریخی زمانی که این معیار در ارقامی کمتر از ۱.۶ واحدی جای می‌گیرد این مهم بدین معنی خواهد بود که قیمت سهام مناسب است.

وی ادامه داد: در شاخص فلزات اساسی الگوی روند افزایشی تقریبا کامل شد و اکنون در پایه موج دیگری قرار داریم. انتظار حرکت رو به بالا در این گروه وجود دارد.

در شاخص شیمیایی احتمال تعمیق اصلاح وجود دارد. در صورتی که سیاست‌گذاران تغییر قابل توجهی در قیمت‌گذاری و نحوه فروش صنعت خودرو ایجاد نکنند، طبعا این گروه وضعیت جذابی نخواهد داشت.

شریعتی تصریح کرد: گروه کانه‌های فلزی در روند کاهشی قرار دارد و عدم تغیر در این روند نمی‌تواند خوشبینی ایجاد کند. وضعیت در کانی‌ غیر فلزی بالعکس بوده و روند افزایشی است.

وی گفت: شاخص کل در وضعیت اصلاحی قرار دارد. این اصلاح به لحاظ زمانی و قیمتی هنوز کامل نشده است. احتمالا تا دی ماه وضعیت نوسانی بازار تداوم داشته باشد.

انتظار می‌رود در ادامه این نماگر از سطح یک میلیون و ۸۹۰ یا یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی عبور کند، در صورت از دست رفتن محدوده فوق، سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی مطرح است.

در حال حاضر می‌توان به رقم یک میلیون و ۸۹۰ هزار واحدی اتکا کرد.

در برنامه امروز بورسان، شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص و صنایع پرداخت. در ادامه فرنوش دواتگرزاده کارشناس بازار سرمایه وضعیت بازار مشتقه را مورد ارزیابی قرار داد.