شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمه#مشکل#بیمه#مربیان#زیر#ذره#بین#راه#چیست؟

مشکل بیمه مربیان زیر ذره بین / راه حل چیست؟

مشکل بیمه مربیان زیر ذره بین / راه حل چیست؟

نشست، اشکان ابراهیمی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی-کارگری مربیان تعلیم رانندگی کشور) با اشاره به مشکلات جامعه مربیگری تعلیم رانندگی و در پی اقدامات گذشته این کانون از حضور مسئولان و فعالان صنفی این بخش در این نشست تشکر کرد.

گرفتن گواهینامه شامل ثبت نام در دوره آموزشی، شرکت در آزمون مربوطه، و در صورت موفقیت، دریافت گواهینامه مرتبط با مهارت یا مجوز مورد نظر می‌شود.

نشست حل مشکل بیمه مربیان راهنمایی و رانندگی مانند مشکل بیمه کارگران ساختمانی، از مهمترین مطالبات این بخش از نیروی کار جامعه مورد ارزیابی قرار گرفت.

نشست «بررسی چالش‌ها و ارتقا سطح کیفی آموزش مربیان تعلیم رانندگی» با حضور جمعی از فعالان صنفی انجمن‌های صنفی-کارگری مربیان تعلیم رانندگی کشور و مسئولان و مقامات وزارت کار، نمایندگان مجلس و پلیس راهنمایی و رانندگی به همت کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، اشکان ابراهیمی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی-کارگری مربیان تعلیم رانندگی کشور) با اشاره به مشکلات جامعه مربیگری تعلیم رانندگی و در پی اقدامات گذشته این کانون از حضور مسئولان و فعالان صنفی این بخش در این نشست تشکر کرد. 

در این نشست سرهنگ کرمی اسد (رئیس صدور گواهینامه کل کشور)، علی خانی (مدیرکل تشکل‌های کارگری-کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی)، سمیه گل‌پور (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی-کارگری کشور)، سلمان (خدادادی مشاور حقوقی مجلس)، رضا حاجی‌پور (نماینده مجلس)، خانم کاظم‌پور (نماینده معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) نیز حضور داشتند. 

در ابتدا رئیس کانون مربیان به‌عنوان میزبان، عمده مشکلات این قشر از کارگران را همراه با توضیحاتی در مورد ظرفیت‌های موجود در این کانون جهت رفع مشکلات ارائه داد. 

محوریت بحث‌های این جلسه البته بحث بیمه تامین اجتماعی مربیان راهنمایی و رانندگی و بلاتکلیفی آنان بود. 

بحث سوخت خودروهای آموزشی و مدل محاسبه بنزین خودروی آن‌ها و مسائل دیگری درباره هزینه استهلاک و عمر خودروهای آموزشی نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت. 

در این نشست البته پیشنهاد همکاری و تفاهم میان اتحادیه آموزشگاه‌های استانی با انجمن‌های صنفی به‌عنوان نماینده حقوقی مربیان از طریق پلیس راهور نیز مطرح شد. همچنین مباحثی در خصوص ساخت خودروهای آموزشی با علایم خاص توسط خودروسازان با همکاری پلیس راهور جهت تحویل آن‌ها به مربیان در این جلسه مطرح شد. از سوی دیگر، جهت ارتقای سطح کیفی آموزش مربیان و کاهش آمار تصادفات پیشنهاد صدور کارت صلاحیت حرفه‌ای به مربیان از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ذیل وزارت کار و کانون مربیان با نظارت پلیس راهور به بحث گذاشته شد. 

در بخش دیگری از جلسه؛ تاکید بر مجاب کردن سازمان تامین اجتماعی جهت بازرسی‌های مداوم از آموزشگاه‌ها با توجه به نظر قطعی معاونت روابط کار در مورد شمولیت قانون کار بر فعالیت تمامی مربیان تعلیم رانندگی از مباحثی بود که مورد توافق نمایندگان وزارت کار و فعالان صنفی قرار گرفت. 

با توجه به نبود قرارداد معین و تنظیم نکردن آن توسط کارفرمایان آموزشگاه، پیشنهاد اعلام قرارداد یکسان و قانونی توسط وزارت کار به ادارات استان‌ها مطرح شد. 

در این نشست حل مشکل بیمه مربیان راهنمایی و رانندگی مانند مشکل بیمه کارگران ساختمانی، از مهمترین مطالبات این بخش از نیروی کار جامعه مورد ارزیابی قرار گرفت.