شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#انتخابات

افشاگری رابرت کندی از سود هنگفت شرکت‌های نظامی برای کمک‌های آمریکا به اوکراین

افشاگری رابرت کندی از سود هنگفت شرکت‌های نظامی برای کمک‌های آمریکا به اوکراین

ایسنا نوشت: «رابرت اف. کندی جونیور» نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت، درخواست تکمیلی ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن از کنگره برای ارائه کمک‌های امنیتی بیشتر به اوکراین، رژیم صهیونیستی و دیگر طرف‌ها عمدتا به نفع شرکت‌های نظامی آمریکایی خواهد بود.

رابرت اف. کندی جونیور با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: کسانی که بیشترین سود را از این بسته کمکی می‌برند، پیمانکاران دفاعی هستند. جنگ تجارت بزرگی است. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نیز اذعان و خاطرنشان کرد که بسته کمکی «سرمایه گذاری در آمریکا به عنوان یک بخش حیاتی سیاست خارجی رئیس‌جمهور بایدن برای طبقه متوسط» به ما این امکان را می‌دهد تا سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری برای دفاع از آمریکا داشته باشیم و آن‌ها در این کشور ساخته شوند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درخواست تکمیلی بایدن شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار برای اوکراین است که نیمی از آن تامین تسلیحات به کی‌یف و تکمیل انبارهای تسلیحاتی ایالات متحده است. بر اساس سند کاخ سفید، این بسته همچنین ۱۴.۳ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی پیشنهاد می‌کند که شامل ۱۰.۶ میلیارد دلار برای کمک‌های امنیتی مانند پشتیبانی دفاع هوایی و موشکی و سرمایه‌گذاری در پایگاه‌های صنعتی است.

کندی همچنین گفت که سخنرانی بایدن خطاب به ملت در پنجشنبه شب «گمراه کننده» بود.

بایدن در سخنرانی خود خطاب به ملت هشدار داد که ایالات متحده با یک «نقطه عطف در تاریخ» مواجه است؛ لحظه‌ای که تصمیمات اتخاذ شده اکنون آینده را برای دهه‌های آینده تعیین می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا سپس تاکید کرد که ایالات متحده باید کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی و اوکراین را افزایش دهد.

رابرت اف. کندی جونیور با اشاره به اظهارات جو بایدن تصریح کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور بایدن در پنجشنبه شب نوعی از سیاست بود که در لباس بشردوستی پنهان شد و تغییر چهره داد. مردم مائوئی خشمگین هستند زیرا بسیاری از آن‌ها در پی ویرانی فقط چک‌های ۷۰۰ دلاری دریافت کرده‌اند. ما باید از متحدان خود حمایت کنیم اما نباید شهروندان نیازمند خود را فراموش کنیم. همچنین کنگره فلج شده زیرا قادر نیست قانونی را تصویب کند و در عین حال جمهوری‌خواهان به تلاش خود برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه می‌دهند.

311311