شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکن#تعداد#لوکس#قیمت

تعداد خانه‌های لاکچری و لوکس تهران مشخص شد

مشرق: بر اساس فهرست مالکیت‌های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون ۷۲۹ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی گران‌قیمت (لوکس) شناسایی شده و اطلاعات این واحدهای مسکونی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس ارسال شده است.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت موظف است بر واحدهای مسکونی و خانه‌های لوکس که ارزش آنها از ۲۰ میلیارد تومان بیشتر باشد، مالیات بگیرد.

به گزارش فارس، بر اساس این اطلاعات استان تهران با ۲۵۷ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی لوکس در صدر فهرست استان‌ها با بیشترین واحد مسکونی گران‌قیمت شناسایی شده قرار دارد. پس از تهران استان‌های فارس، اصفهان و مازندران به ترتیب با ۱۰۸ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی، ۷۸ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی و ۴۸ هزار و ۶۵۱ واحد مسکونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کمترین واحد مسکونی لوکس شناسایی‌شده نیز مربوط به استان لرستان با ۹۱۱ ملک گران قیمت است.

*درآمد مالیات خانه‌های لوکس صرف ساماندهی بازار مسکن شود

در این راستا فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن به خبرنگار فارس گفت: مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس، یک مالیات بازتنظیمی است و درآمد کسب‌ شده از این مالیات صرف ساماندهی بازار مسکن می‌شود.

طرح مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاها با آیین‌نامه اجرایی که به پیشنهاد وزارت اقتصاد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی تهیه شد و اشخاص مالک املاک گران‌قیمت باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.