شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هرمزگان#سوخت#قاچاق

روزانه حدود ۲۰۰ تبعه بیگانه در هرمزگان دستگیر می‌شوند/ اتباع بیگانه در ایران مرتکب قتل و قاچاق سوخت می‌شوند

روزانه حدود ۲۰۰ تبعه بیگانه در هرمزگان دستگیر می‌شوند/ اتباع بیگانه در ایران مرتکب قتل و قاچاق سوخت می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان می‌گوید:تعداد اتباع غیرمجاز استان هرمزگان دستگیر شده به صورت روزانه تفاوت دارد تا جایی که امکان دارد امکان دارد روزانه حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز را دستگیری و طرد می‌کنند که در طول سال رقم بالایی می‌شود.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تیتر کوتاه درباره ساماندهی و نظارت بر حضور اتباع بیگانه در استان هرمزگان گفت: اکثر سیاست‌های مربوط به اتباع در حوزه وظایف دولت و نهادهای سیاسی و امنیتی قرار دارد و ما هم تابع سیاست‌ها و ابلاغیه‌ها هستیم اما نکته مورد توجه این است که تبعه غیرمجاز و اقامت غیرمجاز جرم محسوب می‌شوند.

مجتبی-قهرمانی

او با اشاره به آمار اتباع بیگانه در استان هرمزگان افزود: پلیس و همکاران قضایی روزانه افراد غیرمجاز طرد می‌کنند. البته تعداد اتباع غیرمجاز استان هرمزگان دستگیر شده به صورت روزانه تفاوت دارد تا جایی که امکان دارد امکان دارد روزانه حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز را دستگیری و طرد می‌کنند که در طول سال رقم بالایی می‌شود.

قهرمانی در پاسخ به اینکه اتباع غیرمجاز دستگیر شده دچار جرم می‌شوند و یا تنها به حرم حضور غیرمجاز در کشور دستگیر می‌شوند؟ تصریح کرد: خیر، همین که اتباع هستند، جرم محسوب شده و دستگیر می‌شوند. نکته قابل توجه در مورد حضور اتباع بیگانه این است که برخی از شهرهای هرمزگان ممنوعه هستند، به این ترتیب که حتی حضور اتباع مجاز نیز در این شهرها ممنوع است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در واکنش به اینکه آماری از جرایمی که اتباع بیگانه مرتکب شدند، وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از میزان جرایم اتباع بیگانه در استان هرمزگان ندارم اما همان جرایمی که امکان دارد شهروندان ایرانی مرتکب شوند، اتباع بیگانه هم مرتکب شوند.

قهرمانی در پاسخ به اینکه اتباع بیگانه بیشتر مرتکب چه جرایمی می‌شوند؟ یادآور شد: اتباع بیگانه در ایران مرکتب قتل، سرقت، قاچاق سوخت و سایر جرایم دیگر می‌شوند.