شهر خبر

موضع تازه چین درباره تحولات فلسطین

موضع تازه چین درباره تحولات فلسطین

ایسنا نوشت: فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه گفت، این کشور نگران تشدید تنش‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است و از هر دو طرف خواستار آتش‌بس شد.

«ژای جون» فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست قاهره بیان کرد: چین نسبت به چشم‌انداز درگیری‌های بیشتر عمیقا نگران است.

این دیپلمات چینی ضمن آنکه موقعیت فلسطین را «بحرانی» خواند، افزود: چین با تمامی اقداماتی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند، مخالف است و محکوم می‌کند. چین همچنین با هرگونه حرکتی که قوانین بین‌المللی را نقض کند، مخالف است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تا خویشتن‌داری پیشه کند تا مانع بدتر شدن شرایط شود و از فاجعه انسانی بیشتر جلوگیری کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ژای نوشت: استفاده از خشونت، دور باطلی است که صرفا موانع را در مسیر حل‌ اختلافات سیاسی اسرائیل-فلسطین بیشتر می‌کند. فقط از طریق آتش‌بس و پایان دادن به خصومت‌ها می‌توان وضعیت را آرام کرد و به حل‌وفصل سیاسی این درگیری کمک کرد.

رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد که منجر به شهادت حدود ۴۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته شد.

رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) موجی از حملات را به نوار غزه انجام داد که به توصیف خبرنگار المیادین با تایید شهادت ۲۱ تن از جمله هفت کودک در نتیجه حمله اشغالگران به سه خانه در رفح در جنوب نوار غزه خشونت‌بارترین حمله از زمان آغاز جنگ به این منطقه بوده است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است.

311311