شهر خبر

آمریکا دستور خروج کارکنان غیرضروری خود در عراق را صادر کرد

آمریکا دستور خروج کارکنان غیرضروری خود در عراق را صادر کرد

مهر نوشت: وزارت خارجه آمریکا امروز دستور خروج کارکنان غیرضروری خود در عراق به‌دلیل افزایش تهدیدات امنیتی در منطقه را صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه دستور تخلیه کارمندان غیرضروری سفارت این کشور در بغداد را صادر کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که دلیل این رخ داد افزایش تهدیدات امنیتی در منطقه است.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان خود خواست از سفر به عراق خودداری کنند.

این در حالیست که یک منبع امنیتی عراقی ساعاتی پیش از تلفات وارده به نظامیان آمریکایی در نتیجه حمله به پایگاه عین الاسد در جریان این حملات خبر داد.

این منبع بیان کرد: در نتیجه ۳ حمله پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه «البغدادی» در منطقه «هیت» در غرب استان الانبار عراق یک پیمانکار خارجی و ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند.

منبع مذکور تاکید کرد: حمله اخیر به پایگاه عین الاسد موجب انهدام یکی از برج‌های مراقبت و همچنین وارد شدن خسارت مادی به یکی از باندها و آتش سوزی در یکی از ساختمان‌های این پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی شد.

مقاومت اسلامی عراق طی روزهای گذشته با صدور بیانیه‌های جداگانه تأیید کرد که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و ساکنان غزه پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی، پایگاه‌های آمریکایی عین الاسد در غرب و الحریر در شمال عراق را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

310310