شهر خبر

نامه وزیر امور خارجه ایران به همتای خود در واتیکان در مورد تحولات غزه

نامه وزیر امور خارجه ایران به همتای خود در واتیکان در مورد تحولات غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزیر امور خارجه واتیکان، گفت: در این برهه حساس و تعیین‌کننده، حمایت و دفاع از حقوق و جان ملت فلسطین، وظیفه همه پیروان ادیان ابراهیمی است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در نامه‌ای به «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان، اظهار کرد: در حالی‌که جهان بیش از هر زمان دیگری به آرامش، صلح و اخلاق نیاز دارد، متاسفانه امروز با نسخه جدیدی از توحش مدرن در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مواجهیم.

وی تصریح کرد: جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی و بمباران کلیسای تاریخی سنت پورفیلیوس در غزه که کودکان و زنان در آن پناه گرفته بودند، نشان‌دهنده وجه دیگری از خوی وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان افزود: این نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل آپارتاید سیستماتیک را نه تنها در قبال مسلمانان بلکه در مقابل پیروان همه ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیان اجرا می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش واتیکان برای توقف جنایت جنگی علیه غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان و ارسال کمک به مردم غزه، خاطرنشان ساخت: بی‌تردید همصدایی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، نقش موثری در مهار تندروی صهیونیست‌ها، بازگشت آرامش به جهان و استقرار ارزش‌های اخلاقی در پی خواهد داشت.

310310