شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حافظ#آیت الله#فلسطین

بیانیه های تند علیه دادگاه ویژه روحانیت و دستگاه قضایی /شرط رهبری برای تجدید روابط با مصر /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی 

بیانیه های تند علیه دادگاه ویژه روحانیت و دستگاه قضایی /شرط رهبری برای تجدید روابط با مصر /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی 

هاشمی‌رفسنجانی روز سی‌ام مهر ۱۳۷۹ در مورد جزییات یکی از جلسات مجمع تشخیص، دیدار با حافظ منافع ایران در مصر و شرایط سیاسی و همچنین وضعیت فلسطین نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در متن خاطرات آیت الله هاشمی از ۲۵ مهرماه ۱۳۷۹ آمده است؛

مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام] جلسه داشت. استفاده از پلیس قضائی تصویب شد و درخواست استقلال مالی و تصویب تشکیلات، ناتمام ماند؛ شانس تصویب به این صورت ندارد. ظهر، جلسه معمول ماهانه بعد از اجلاس مجمع را داشتیم که در مورد انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسائل جاری کشور بحث شد.

مخالفت رهبری با درخواست سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله هاشمی

عصر آقای [سیدهادی] خسروشاهی آمد. عازم مصر است که مسئول حفاظت منافع ایران ‌باشد. در مورد سیاست‌های رفتار با مصریان مشورت کرد. گفتم، اصل بر تجدید روابط است، ولی شرط رهبری در خصوص تبری از [پیمان] کمپ‌دیوید [معاهده صلح اسرائیل و مصر] مانع است. تعدادی از نوشته‌هایش را آورد که اسناد دوران مبارزه و نیز اسناد سیدجمال‌الدین اسدآبادی است. گفت، پیش از پیروزی انقلاب، تمامی اطلاعیه‌ها و اسناد را جمع‌آوری کرده و با اجازه آیت‌الله [سیدکاظم] شریعتمداری [از مراجع تقلید]، در دارالتبلیغ نگه‌داری‌ کرده و فکر می‌کند، چنین مجموعه‌ای در اختیار دیگران نیست.

اخبار اجلاس سران عرب در قاهره، در رأس است. سخنرانی‌ها معمولاً تند است و بعضی فکر می‌کنند، این سخنان تند برای پُرکردن جای خالی تصمیمات جدی است. انتفاضه ادامه دارد و چند نفر دیگر شهید و جمع زیادی مجروح شده‌اند. بیانیه‌های تند علیه دستگاه قضائی و به خصوص دادگاه ویژه روحانیت، منتشر می‌شود. شب در دفترم ماندم.

۲۷۲۲۰