شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاریجانی#نوجوانان#حماس

تعبیر ویژه لاریجانی درباره اسرائیل /رژیم صهیونیستی بداند هرکدام از نوجوانان فلسطینی بمبی برای آینده هستند

تعبیر ویژه لاریجانی درباره اسرائیل /رژیم صهیونیستی بداند هرکدام از نوجوانان فلسطینی بمبی برای آینده هستند

علی لاریجانی گفت: سر قضایای اخیر که حماس اقداماتی را انجام داد تعدادی زن و بچه هم بودند که اسیر یا آزاد شدند؛ در رسانه‌های غربی موضوع را بلد کردند که حماس زن و بچه را اسیر کردند. آدم‌هایی که در این منطقه حضور دارند، آدم آهنی نیستند آدم‌هایی که هستند که در گذشته پدر یا مادرشان را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه به افق فلسطین شبکه افق، در پاسخ به این سوال که از دیدگاه شما دلایل شکل‌گیری حوادث اخیر فلسطین چه بود؛ بیان کرد: البته این موضوع بحث طولانی می‌خواهد ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه صحبت کنیم، مشکل اصلی به موجودیت خود رژیم صهیونیستی برمی‌گردد که موجودیت کاذبی است و این با وصله و پینه هم قابل حل نخواهند بود.

وی ادامه داد: از بدو شروع این جریان نامیمون در منطقه در سال ۱۹۴۸ که به زور آن را تحمیل کردند، این نامشروع بودن همیشه برای این رژیم دردسر ساز بود و گاهی هم با فشار می‌خواستند آن را حل کنند. وقتی با فشار و گلوله رفتار می‌کردند عملا موضوع حادتر می‌شد. لذا، این موضوع ساده‌ای نیست و تا وقتی این مشکل حل نشود، این موضوع ادامه دارد.

عضو مجمع تشخیص با بیان این که گاهی فکر می‌کنند، این موضوع در سازمان ملل ثبت شده برای حل موضوع کافی است، بیان کرد: می‌گویند این رژیم را سازمان ملل پذیرفته و مانند بقیه کشورهاست در حالی که اینطور نیست. برخی از کشورها ملیتی ریشه‌دار دارند، ایرانی‌ها، مصری‌ها ریشه دارند و سازمان ملل قبول کند یا خیر این ریشه وجود دارد و به طور طبیعی ملیت‌های ریشه‌دار پذیرفته شدند اما رژیم صهیونیستی این وضعیت را ندارد فلذا مناقشه درونی دارد.

لاریجانی گفت: فرض کنید، صحنه‌ایی را که شما پخش می‌کنید، کودکی، نوجوانی تمام خانواده‌اش را از دست داده است، وقتی این فرد تمام خانواده‌اش را از دست می‌دهد چه احساسی دارد؟ در تمام هستی‌اش یک حالت نفرت از اسرائیل موج می‌زند؛ یعنی اسرائیل باید بداند هر یک از این نوجوانان یک بمب برای آینده هستند. سر قضایای اخیر که حماس اقداماتی را انجام داد تعدادی زن و بچه هم بودند که اسیر یا آزاد شدند؛ در رسانه‌های غربی موضوع را بلد کردند که حماس زن و بچه را اسیر کردند. آدم‌هایی که در این منطقه حضور دارند، آدم آهنی نیستند آدم‌هایی که هستند که در گذشته پدر یا مادرشان را کشته‌اند.

۲۷۲۷