شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#غزه#منابع

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال فشار آوردن به اسراییل برای به تعویق حمله زمینی به غزه است

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال فشار آوردن به اسراییل برای به تعویق حمله زمینی به غزه است

ایسنا نوشت: منابع مطلع به شبکه سی‌ان‌ان گفتند دولت آمریکا به منظور «تلاش برای آزادی گروگان‌های بیشتر و تداوم کمک‌های انسانی» به غزه، به رژیم صهیونیستی فشار آورده تا عملیات زمینی به غزه را به تعویق بیندازد.

۲ منبع مطلع مدعی شدند دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی فشار آورده تا حمله زمینی «قریب‌الوقوع» به غزه را به تعویق بیاندازد تا آزادی اسرای بیشتر و کمک‌رسانی‌ها به غزه امکان‌پذیر شود.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی در این باره نوشت، آزادی ۲ شهروند آمریکایی که به اسارت حماس درآمده بودند، نشان‌دهنده احتمال آزادسازی اسرای بیشتر بود که تعدادشان ۲۰۰ نفر است؛ افرادی که طی عملیات گسترده «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی ربوده شده‌اند.

یکی از افراد مطلع از گفت‌وگوهای دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی گفت «دولت به دلیل پیشرفتی که در زمینه اسرا انجام شده، به حاکمیت اسراییل فشار آورده تا (عملیات زمینی) را به تعویق بیاندازد.»

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال فشار آوردن به اسراییل برای به تعویق حمله زمینی به غزه است
سفر بایدن به اراضی اشغالی در پی عملیات «طوفان الاقصی»

شورای امنیت ملی آمریکا به درخواست توضیح در این باره پاسخی نداد.

وقتی روز گذشته از «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پرسیده شد که آیا او رژیم صهیونیستی را ترغیب می‌کند که این حمله را به تعویق بیاندازد، پاسخ داد: «با اسراییلی‌ها در حال گفت‌وگو هستم.»

در این گزارش آمده است، قطر که در این زمینه نقش میانجی داشته، مذاکرات با حماس را درباره آزادی اسرا از دو هفته پیش که این جنگ آغاز شد، برعهده داشته است. به گفته یکی از دیپلمات‌ها که در جریان امور قرار داشت، این مذاکرات شامل موضوعات از جمله دریافت کمک‌های انسانی برای غزه و ضرورت آتش‌بس موقت برای خارج کردن زندانیان بوده است. رژیم صهیونیستی نشانه‌ای مبنی بر بررسی یک آتش‌بس بروز نداده است.

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال فشار آوردن به اسراییل برای به تعویق حمله زمینی به غزه است
آزادسازی دو اسیر آمریکایی توسط حماس با حضور «گال هیرش» مسئول هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در امور اسرا

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز شنبه در بیانیه‌ای گفته بود که آماده آزادی «۲ اسیر» هستند که نام آن‌ها نیز به طور مشخص ذکر شده بود. در این بیانیه گفته شده بود که روند آزادی رانان برای آزادی اسرای جدید نیز به کار خواهد رفت.

با این وجود، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پاسخ گردان‌های القسام را داده و گفت که نظری درباره «تبلیغات حماس» ارائه نمی‌کند و این رژیم «هر کاری که لازم باشد برای آزادسازی اسرا و افراد گم‌شده به خانه انجام خواهد داد.»

در ادامه این گزارش آمده است که یکی از مقامات رسمی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز جمعه و پس از آزادی ۲ اسیر آمریکایی، در گفت‌وگویی با سی‌ان‌ن مدعی شد که شاید این اقدام، در واقع، تلاش حماس برای کاهش شدت «واکنش نظامی» رژیم صهیونیستی بوده است.

این مقام صهیونیست در ادامه مدعی شد: «فشار (نظامی) قرار نیست به دلیل آزادی آن‌ها از بین برود. (این موضوع) تغییری در عملیات ایجاد نخواهد کرد که از بین بردن حماس است.»

310310