شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#غزه#صورت#جنگ#نبرد#بین#می‌انجامد؟

روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرد:

در چه صورت جنگ غزه به نبرد بین ایران و آمریکا می‌انجامد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: آمریکا این برآورد را دارد که اگر حزب‌‌‌الله لبنان وارد جنگ شود، نبرد بین ایالات متحده و ایران اجتناب‌‌‌ناپذیر است. اگر این نبرد رخ دهد معادلات تغییر می‌کند که یکی از آنها بحث هسته‌‌‌ای ایران است.

در چه صورت جنگ غزه به نبرد بین ایران و آمریکا می‌انجامد؟
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۰۰:۰۴
اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد ابعاد مختلف جنگ غزه و اثرات آن بر ایران و برنامه هسته‌ای کشور را بررسی کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، هرچند هم آمریکا و هم ایران تلاش دارند از ورود به این جنگ دور بمانند اما در صحنه تحولات جنگ، اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بسیاری رخ می‌دهد که ممکن است سناریوهای پیش‌‌‌رو را سخت و وخیم کند. اگر جنگ غزه کنترل نشود و پای بازیگر سومی به این جنگ باز شود، معادلات تغییر زیادی می‌کند؛ همچنان‌که آمریکا این برآورد را دارد که اگر حزب‌‌‌الله لبنان وارد جنگ شود، نبرد بین ایالات متحده و ایران اجتناب‌‌‌ناپذیر است. اگر این نبرد رخ دهد معادلات تغییر می‌کند که یکی از آنها بحث هسته‌‌‌ای ایران است.

این روزنامه افزوده است: در واقع یکی از نکاتی که در پی افزایش تنش در منطقه احتمالا با آن روبه‌رو می‌‌‌شویم این است که ایران از نقطه گریز هسته‌‌‌ای عبور کند. در این صورت تنش‌‌‌ها بسیار شدت می‌گیرد. بنابراین چون آمریکا این چشم‌‌‌انداز را پیش‌‌‌روی خود دارد، احتمالا در شرایط فعلی به مدیریت بحران با تهران خواهد پرداخت و حتی اگر گامی در راستای محدودسازی تنش برداشته نشود اما احتمالا تلاش می‌شود تا این تنش‌‌‌ها بر سر جنگ اسرائیل و فلسطین فزونی نیابد؛ چون عواقب این تشدید بحران بر تحولات منطقه‌‌‌ زیاد است.