شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دولت#مسکن

سکوت دولتمردان به نفع بورس

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، این که چرا مسکن با چالش مواجه نمی‌شود به این دلیل بوده که زمین بازی سیاست‌گذاران است.

نوید خاندوزی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: در تمام آیتم‌های تولیدی یکسری مشکلات نظیر عوارض، قیمت‌گذاری دستوری، بهای تمام شده، نرخ گاز، نرخ برق، قطعی گاز و برق ایجاد شده است.

مسکن می‌تواند به عنوان موتور پیشران اقتصاد در نظر گرفته شود اما با شکلی درست. اکنون انواع سفته‌بازی در بازار مسکن صورت می‌گیرد و بازدهی نرمال هم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در گمرگ روزانه قوانین در حال تغییر است (به خصوص در بخش عوارض و مالیات) و دولت از هر آنچه که شفاف بوده درآمد کسب می‌کند.

به باور این تحلیلگر بازار سرمایه، دولت تنها ژست ساخت مسکن ارزان قیمت را گرفته است اما در واقع به بازدهی بی دردسر یکسری افراد خاص کمک می‌شود.

 خاندوزی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد شرکت‌ها باید به موقع منتشر شود اما ۵۰۰ شرکت انتشار را به ۲ روز پایانی مهلت تخصیص داده‌اند، در شرایطی که گزارشات آماده هستند.

وی در واکنش سوالی مبنی بر این که با استعفای رییس سازمان بورس موافق است یا خیر، گفت: آدم‌ها توانایی تغییر ساختار را ندارند.

در برنامه امروز بورسان، نوید خاندوزی کارشناس ارشد بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار داد.