شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#دولت#واردات

دولت چقدر ارز برای واردات شیرخشک خرج کرد؟ / واردات این کالا اولویت بانک مرکزی است

دولت چقدر ارز برای واردات شیرخشک خرج کرد؟ / واردات این کالا اولویت بانک مرکزی است

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها توسط سازمان غذا و دارو، امروز فقط برای واردات شیرخشک و ماده اولیه آن با ارز ترجیحی، مجموعا ۲۷ میلیون دلار دیگر تخصیص داد.

تامین ارز برای واردات شیرخشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شیرخشک به عنوان یک ماده غذایی مهم و مورد نیاز در بسیاری از صنایع و مصارف مختلف به کار می‌رود. با توجه به اینکه تولید شیرخشک در کشور ما به میزان کافی صورت نمی‌گیرد، بنابراین واردات آن ضروری است. اما برای واردات شیرخشک به کشور، نیاز به ارز خارجی داریم و در صورت عدم تامین ارز، واردات شیرخشک به مشکل خواهد خورد. بنابراین، تامین ارز برای واردات شیرخشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تا امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه و سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با ارز ترجیحی، مجموعا ۱۸۳ میلیون دلار تخصیص داده است.

بر این اساس، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکنون هر ثبت سفارشی را که در حوزه دارو و شیرخشک، با اولویت ارسال کرده‌ است بانک مرکزی ارز آن را بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.