شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

هشدار صریح امیرعبداللهیان:

با صدای بلند می‌گویم منطقه بشکه باروت است، آمریکا و اسرائیل بدانند هر احتمالی در هر لحظه‌ای وجود دارد

وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنم که امروز منطقه همانند بشکه باروت است و هرگونه محاسبه غلط در ادامه این جنگ افروزی، نسل کشی و قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه می‌تواند پیامد‌های سنگین در منطقه و علیه جنگ افروزان به همراه داشته باشد.

با صدای بلند می‌گویم منطقه بشکه باروت است، آمریکا و اسرائیل بدانند هر احتمالی در هر لحظه‌ای وجود دارد
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۴:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (یکشنبه) ۳۰ مهر ماه میزبان خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه (وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی) آفریقای جنوبی در محل وزارت امور خارجه بود پس از رایزنی با همتای خود در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن خیرمقدم به همتای خود گفت: آقای نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید و تبعیض نژادی برای جهانیان و مردم ایران شخصیتی شناخته شده است. جهانیان این روزها شاهد اقدامات جنایتکارانه‌،‌نسل کشی و قتل عام رژیم اشغالگر، آپارتاید و کودک کش اسرائیل علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه هستند.

وی گفت: علاوه بر موضوعات دوجانبه درباره وضعیت منطقه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بحث و تبادل نظر داشتیم. از مواضع قوی دولت و مردم آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین و مقابله با آپارتاید علیه ملت فلسطین صمیمانه تشکر می‌کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: فرصتی بود تا ارزیابی وزیر خارجه آفریقای جنوبی را درباره آخرین تحولات در منطقه جنوب آفریقا بشنویم. دو کشور از مواضع مشترک در حوزه‌های بین‌المللی و دیدگا‌ه‌های مشترک در سازمان‌های بین‌المللی برخوردارند.

وزیر خارجه گفت: در دستورکار مشترک ما سفرهای مختلف مقامات دو کشور را در حوزه‌های متنوع در دستورکار داریم. هیأت‌هایی در هفته‌های آینده از آفریقای جنوبی به ایران سفر می‌کند. در سال جاری شمسی سفر رئیس جمهور ایران به دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: آنچه امروز در غزه شاهدیم جنگ نیابتی رژیم جعلی اسرائیل است که به نیابت از آمریکا این جنگ را علیه ملت مظلوم و غیرنظامیان فلسطینی اعمال می‌کنند. اینکه بایدن به طور شتاب زده به تل آویو سفر و از رژیمی که در روزهای گذشته بدون محابا در مقابل چشمان جهانیان بیمارستانها، کلیساها و ...  را به بهانه دروغ حمله به حماس و مقاومت فلسطین هدف قرار می‌دهد یک اتفاق تلخ و ناگوار در منطقه غرب آسیاست. رئیس جمهور آمریکا با حضور خود در تل آویو رسما اعلام کرد که صدها هواپیما و کشتی و کامیون حامل سلاح را برای حمایت از کشتار و قتل عامی که اسرائیل در غزه در حال انجام است ارسال خواهد کرد و مایه شرمساری است که این رئیس جمهور اعلام می‌کند من توانستم برای عبور 20 کامیون کمک انسانی از مرز غزه حمایت ‌می‌کنم.

وزیر خارجه بیان کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنم که امروز منطقه همانند بشکه باروت است و هرگونه محاسبه غلط در ادامه این جنگ افروزی، نسل کشی و قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه می‌تواند پیامد‌های سنگین در منطقه و علیه جنگ افروزان به همراه داشته باشد. به آمریکا و عامل نیابتی اش رژیم جعلی اسرائیل هشدار می‌دهم که اگر فورا جنایت علیه بشریت و نسل کشی در غزه را متوقف نکنند هر احتمالی در هر لحظه‌ای وجود دارد و منطقه از کنترل خارج خواهد شد و دود آن به چشم جنگ افروزان خواهد رفت.