شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#تعداد#سرباز#اشغالگر#تلفاتش#اعتراف#کرد

ارتش اشغالگر به تعداد تلفاتش اعتراف کرد

ارتش اشغالگر به تعداد تلفاتش اعتراف کرد

فارس نوشت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (۳۰ مهر) و با گذشت ۱۶ روز از نبرد طوفان الاقصی گفت که از ابتدای نبرد تاکنون ۳۰۷ سرباز و افسر این رژیم به دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند.

به نوشته الجزیره، او همچنین هدف از بمباران و حمله گسترده به غزه را رفع خطر در آینده از روی نظامیان اسرائیلی دانست و در خصوص کرانه باختری نیز گفت که از ابتدای جنگ ۴۵۰ نفر از اعضای حماس در کرانه باختری به دست نظامیان رژیم اشغالگر بازداشت شده اند.

نبرد طوفان الاقصی در تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد و رزمندگان عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در عملیاتی بی‌نظیر وارد ۱۰ شهرک صهیونیست‌نشین در اطراف غزه شدند که به یک آبروریزی تمام‌عیار امنیتی و بی سابقه برای رژیم اشغالگر تبدیل شد.

 از سوی دیگر به اذعان منابع اسرائیلی، این عملیات تاکنون منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شده است؛ همچنین حدود ۲۰۰ نفر دیگر به اسارت مقاومت در آمده‌اند.

در این راستا روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز جمعه (۲۰ اکتبر) با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نوشت: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند.

رویترز نیز نوشت که اسرائیلی‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند.

در مقابل نیز اشغالگران به شکل جنون‌آمیز و بی هدف در حال بمباران منطقه غزه هستند، به طوریکه طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به حدود ۵ هزار شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسیده است و حدود ۱.۴ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

311311