شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انگلیس#حماس

روزنامه دیلی تلگراف مدعی شد:

فشار آمریکا به انگلیس برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی به اتهام همکاری با حماس

روزنامه دیلی تلگراف مدعی شد که مقامات آمریکایی از دولت انگلیس خواسته‌اند که در واکنش به همکاری ایران با حماس در عملیات اخیر علیه اراضی اشغالی، نام سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی خود قرار دهد.

فشار آمریکا به انگلیس برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی به اتهام همکاری با حماس
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۲:۲۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه دیلی تلگراف از فشار آمریکا به انگلیس برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی به اتهام همکاری جمهوری اسلامی ایران با حماس در عملیات طوفان الاقصی که به کشته شدن صدها شهرک نشین صهیونیست منجر شد، خبر داده است.

به گزارش فارس، ایران هرگونه کمک به مقاومت حماس در عملیات طوفان الاقصی را رد کرده و تاکید کرده که نیروهای مقاومت خودشان در این زمینه تصمیم گیر هستند.

براساس این گزارش، یک منبع در کاخ سفید گفته، بعضی از مقامات ارشد آمریکایی به صورت خصوصی از همتایان انگلیسی خود خواسته‌اند که سپاه را به عنوان گروه تروریستی اعلام کند. ایالات متحده آمریکا در سال 2019 سپاه پاسداران را در لیست ممنوعه خود قرار داد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: ما کاملا فکر می‌کنیم که دیگر کشورها هم باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهند.

روزنامه دیلی تلگراف می‌گوید که هفته گذشته نیز چندین نماینده حزب محافظه کار انگلیس از دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس درخواست کردند نام سپاه پاسداران را در لیست ممنوعه خود قرار دهد که این بر فشارها علیه دولت لندن در این زمینه می‌افزاید.