شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

حمایت دولت از این شرکت مخابراتی / برنامه بانکی مهم برای کنترل بازار

حمایت دولت از این شرکت مخابراتی / برنامه بانکی مهم برای کنترل بازار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۲ اکتبر ( ۳۰ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

گزارش فدرال رزرو، نگرانی‌ها در مورد خطرات تورم مداوم، احتمال زیان‌های بزرگ در بازار ادارات ایالات متحده و فشارهای مالی بر برخی بانک‌ها را شدت بخشید. گزارش ثبات مالی که روز جمعه منتشر شد، دومین گزارش از زمانی است که چندین بانک در پی افزایش سریع نرخ بهره شکست خوردند. سقوط‌ها در اوایل امسال منجر به هفته‌ها معاملات سرسختانه در سهام بانک‌ها شد و تنظیم‌کننده‌ها را مجبور کرد تا گامی خارق‌العاده برای محافظت از سپرده‌گذاران بیمه‌نشده در بانک Signature و بانک Silicon Valley بردارند.

شاخص بنچمارک اسرائیل، TA-۳۵، در روز جمعه حدود ۲ درصد کاهش یافت و از ۱۷۰۰ در روز پنجشنبه به ۱۶۶۹ واحد رسید. اقتصاد اسرائیل از ۷ اکتبر، زمانی که گروه فلسطینی حماس مستقر در غزه حمله غافلگیرانه‌ای را آغاز کرد، آسیب دیده است. طی دو هفته گذشته، شاخص کل ۸.۸ درصد کاهش یافت. شیکل اسرائیل که در ۶ اکتبر در برابر دلار امریکا حدود ۳.۸۴ معامله شد، در روز جمعه با افت ۵.۷ درصدی، نرخ برابری ۴.۰۶ را تجربه کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

پان گونگ‌شنگ، رئیس بانک خلق چین روز شنبه در گزارش کاری که به شورای دولتی چین ارائه شد، اولویت‌های بانک مرکزی را برای آینده نزدیک تشریح کرد که شامل راهنمایی مؤسسات مالی برای کاهش نرخ واقعی وام و کاهش هزینه‌های تأمین مالی برای شرکت‌ها و افراد، رفع ریسک پیش‌فرض اوراق قرضه شرکت‌های بزرگ املاک، جلوگیری از سرایت ریسک در بازارهای سهام، اوراق قرضه و ارز خارجی و تضمین عملکرد پایدار مالی هستند.

تویوتا به لیست خودروسازانی پیوست که تصمیم گرفته‌اند از استاندارد شارژ تسلا استفاده کنند. از ابتدای سال ۲۰۲۵، تمام خودروهای الکتریکی تویوتا که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، دارای پورت‌های شارژ خواهند بود که برای کار با استاندارد شارژ امریکای شمالی تسلا (NACS) طراحی شده‌اند. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که از دیگر خودروسازان و شرکت‌های شارژر دعوت می‌کند تا از NACS تسلا استفاده کنند. شش ماه بعد، فورد اعلام کرد که به NACS خواهد پیوست و تنها چند هفته بعد جنرال موتورز، مرسدس بنز، نیسان، هوندا و دیگر خودروسازان به دنبال آن، اعلام پیوستگی کردند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

طبق بیانیه وزارت خزانه داری، دادگاه عالی حسابرسی ایتالیا فروش احتمالی شبکه تلفن Telecom Italia SpA به KKR & Co را مسدود نکرد. KKR یک شرکت بزرگ مخابراتی در ایتالیا است. به گفته وزارت خزانه داری، دادگاه «پایداری مالی و منطق اقتصادی» توافق را بررسی نکرده است زیرا مذاکرات همچنان ادامه دارد. KKR که ارزش شبکه را حدود ۲۳ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) شامل برخی از درآمدها می‌داند، از حمایت دولت ایتالیا برخوردار است اما باید توسط دادگاه حسابرسی بررسی شود زیرا وزارت دارایی تا ۲۰ درصد از آن استفاده می‌کند.