شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموز#آموزش و پرورش#مدارس

دوران مدرسه کلاس درس‌تان چند نفره بود؟/ استاندارد تعداد دانش‌آموز در هر کلاس

دوران مدرسه کلاس درس‌تان چند نفره بود؟/ استاندارد تعداد دانش‌آموز در هر کلاس

ایسنا نوشت: بر اساس بسته «تقویت مدارس عادی دولتی» که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و برای اجرا توسط وزارت آموزش و پرورش آماده شده است، ظرف دو سال از زمان اجرای محورهای این بسته، باید تراکم نیمی از کلاس‌های درس مدارس عادی دولتی به سطح استاندارد مصوب شده در شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که بسته تقویت مدارس عادی دولتی با ۱۰ محور و پیشنهاد به منظور بهبود کیفیت آموزش دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی آماده اجرا توسط آموزش و پرورش شده است.

«کاهش تراکم کلاس‌های درس مدارس عادی دولتی» یکی از ۱۰ محور پیشنهاد شده از سوی شورای عالی آموزش و پرورش به وزارت آموزش و پرورش برای تقویت مدارس عادی است.

درحالی تراکم برخی کلاس‌های درس‌ مدارس عادی دولتی به حوالی ۴۰ دانش آموز و بعضا فرای آن می‌رسد و واقع بینانه برای رسیدن به استانداردهای تعداد دانش آموزان در هر کلاس حدود ۱۰ سال زمان نیاز است، اما طبق بسته تقویت مدارس عادی دولتی، طی ۲ سال از زمان اجرای محورهای این بسته باید حداقل تراکم ۵۰ درصد از کلاس‌های درس مدارس عادی دولتی به استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

در همین زمینه موسی‌الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش که در جلسه ۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۲ به تصویب رسیده است، به صورت معمول ما برای تعداد دانش آموزان یک کلاس‌، سه دسته بندی حداکثر مطلوب به معنای قابل پذیرش، استاندارد و حداقل مطلوب داریم.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در حال حاضر به لحاظ مشکلات موجود از قبیل کمبود نیروی انسانی و کلاس‌های درس، تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به شکل ارقام یاد شده نیست و تراکم کلاس‌ها بیشتر است. تلاش ما این است که بر اساس بسته تقویت مدارس دولتی تدابیری اتخاذ شود که تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به استاندارد نزدیک و یا حداقل به حداکثر مطلوب نزدیک شود. ان شاءالله دولت بر اساس بسته تقویت مدارس عادی دولتی تدابیری اتخاذ کند تا به این حد برسیم.

۲۳۳۲۳۶