شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قاچاق

خرید این خودروها ممنوع است / حواستان باشد ماشین قاچاق نخرید

خرید این خودروها ممنوع است / حواستان باشد ماشین قاچاق نخرید

صادق نامدار گفت: طبق قوانین، هرگونه خرید و فروش خودروهای پلاک گذر موقت ممنوع و مصداق بارز کالای قاچاق است و واگذاری آن‌ها به غیر هم ممنوع است و تنها فرد واردکننده اجازه رانندگی با این خودروها را دارد.

خودرو قاچاق به معنای بدون مجوز وارد کشور شده یا به طور غیرقانونی از یک کشور به کشور دیگر منتقل شده و عموماً با هدف اجتناب از مالیات، گمرک و دیگر محدودیت‌های مرتبط با واردات خودروها صورت می‌گیرد. این فعالیت غیرقانونی باعث مشکلات امنیتی، اقتصادی و مالی می‌شود و به تأثیر منفی بر جامعه و اقتصاد می‌انجامد. جلوگیری از خودرو قاچاق و تنظیم قوانین مشدد تجارت خودروها از جمله اقدامات مهم دولت‌ها در این زمینه می‌باشد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: خرید و فروش خودروهای گذر موقت، قاچاق محسوب می‌شود.

صادق نامدار در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طبق قوانین، هرگونه خرید و فروش خودروهای پلاک گذر موقت ممنوع و مصداق بارز کالای قاچاق است و واگذاری آن‌ها به غیر هم ممنوع است و تنها فرد واردکننده اجازه رانندگی با این خودروها را دارد.

وی افزود: مسافران غیرمقیم می‌توانند به مدت سه ماه و تمدید دوباره دو ماهه در مجموع پنج ماه بدون اظهارنامه یا تایید وجه‌الضمان به گمرک با خودرو شخصی خود در کشور تردد داشته باشند و طبق اعلام گمرک کشور، این مرکز با توجه به درخواست متقاضی و با داشتن عذر موجه می‌تواند مدت استفاده از خودرو در کشور را تا پایان مجوز تمدید کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد خودروهای زیادی که در پارکینگ‌ها هستند مشمول پیگیری و اعمال جریمه شده اند.