شهر خبر

کمک میلیاردی ایرانی‌ها به مردم فلسطین و افغانستان + مبلغ

ایرنا: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: میزان کمک‌های نقدی هموطنان ایرانی به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین از طریق شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر تا شامگاه جمعه ۲۸ مهر به ۱۷۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال رسید.

وحید سلیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: جمعیت هلال احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله ولایت هرات در افغانستان و نیز کمک به آوارگان جنگی به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه، از روز دوشنبه ۱۷ مهر اقدام به اعلام ۲ پویش «بشر دوستی» و «آفتاب مهربانی» کرده است.

وی ادامه داد: این دو پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست کشورمان برای دو کشور فلسطین و افغانستان از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی اجرا شده است.

سلیمی یادآور شد: از ابتدای اعلام رسمی پویش‌ها (۱۷ مهر) تا روز جمعه ۲۸ مهر؛ یعنی مدت ۱۲ روز از آغاز فراخوان‌ها، در مجموع ۱۷۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۷۲۶ ریال از سوی مردم ایران به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر واریز شده است.

رئیس سازمان داوطلبان تصریح کرد: از مجموع مبالغ واریزی، ۱۳۹میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین و ۳۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان اختصاص دارد.

وی با اعلام خبر پایان پویش «آفتاب مهربانی» تصریح کرد: با توجه به ادامه درگیری‌ها و منازعات مسلحانه بین فلسطین و اسرائیل و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از جمله حمله به بیمارستان المعمدانی و کشتار بی‌رحمانه بیماران، کودکان و زنان بی‌دفاع غزه، پویش «بشر دوستی» همچنان استمرار دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.