شهر خبر

عصبانیت روزنامه دولت از برگزاری کنگره و بیانیه حزب اعتدال و توسعه

روزنامه ایران نوشت: اگر کسی بدون اطلاع از ماهیت و پیشینه تنظیم‌کنندگانش آن را بخواند، خیال خواهد کرد این بیانیه از سوی گروه‌های اپوزیسیون منتشر شده است!

عصبانیت روزنامه دولت از برگزاری کنگره و بیانیه حزب اعتدال و توسعه
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۵:۴۰:۱۵
اعتمادآنلاین |

روزنامه دولتی ایران از برگزاری کنگره حزب اعتدال و توسعه و بیانیه پایانی آن عصبانی است و این حزب را «کانون ورشکستگان» خوانده است.

به گزارش ایران، کنگره ششم حزب اعتدال و توسعه وابسته به حسن روحانی روز چهارشنبه 26 مهر‌ماه برگزار شد و در پایان آن نیز بیانیه‌ای قرائت شد که صدر تا ذیل آن را فرافکنی، سیاه‌نمایی و القائات کذب علیه دولت، مجلس و سایر ارکان سیاسی نظام تشکیل می‌داد. در این بیانیه انتخاباتی از مفاهیم و تعابیری مانند «تورم افسارگسیخته»، «فساد سازمان‌یافته»، «رد صلاحیت گزینشی»، «ناکارآمدی و ناتوانی دولت»، «محدود کردن هنرمندان» و... استفاده شده است و اگر کسی بدون اطلاع از ماهیت و پیشینه تنظیم‌کنندگانش آن را بخواند، خیال خواهد کرد این بیانیه از سوی گروه‌های اپوزیسیون منتشر شده است!

این روزنامه افزوده است: در بخش‌های دیگری از این بیانیه ضمن حمله به شورای نگهبان این‌گونه القا می‌شود که مشارکت مردم در دو انتخابات قبلی پایین بوده و علت کاهش مشارکت نیز نارضایتی عمومی و نظارت استصوابی شورای نگهبان بوده است. تنظیم‌کنندگان این بیانیه اولاً درباره نقش خود در از بین بردن سرمایه عظیم اعتماد عمومی و کاهش مشارکت چیزی نمی‌گویند و ثانیاً راهی را برای فرافکنی و حمله به شورای نگهبان برگزیده‌اند که دو دهه پیش توسط همفکرانشان پیموده شده بود و از سوی دیگر نیاز به توضیح ندارد که مراد از عبارت «لزوم فراهم کردن زمینه حضور افراد شایسته در مجلس» در بند هفتم این بیانیه چیست. ثالثاً علت این لحن عصبی نیز به عدم اقبال مردم به ایشان در انتخابات گذشته بازمی‌گردد که از یک‌سو نامزد مورد حمایت ایشان در انتخابات دولت از آرای باطله عقب افتاد و از سوی دیگر میزان محبوبیت رئیس وقت دولت به 9 درصد رسیده بود.