شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#انسانی#غزه

نامه مهم رئیس جبهه اصلاحات به دبیر کل سازمان ملل درباره؛ هر چه سریعتر فاجعه‌ انسانی و نسل‌کشى در غزه متوقف شود

رئیس جبهه اصلاحات ایران در نامه اى خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف هرچه سریع‌تر وقوع فاجعه انسانى و نسل‌کشى در غزه شد.

نامه مهم رئیس جبهه اصلاحات به دبیر کل سازمان ملل درباره؛ هر چه سریعتر فاجعه‌ انسانی و نسل‌کشى در غزه متوقف شود
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۳:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

آذر منصورى رئیس جبهه اصلاحات ایران در نامه اى خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف هرچه سریع‌تر وقوع فاجعه انسانى و نسل‌کشى در غزه شد.

به گزارش جماران، متن کامل نامه آذر منصورى رئیس جبهه اصلاحات ایران به شرح زیر است:

 

عالیجناب آنتونیو گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و ادای احترام

این روزها بار دیگر جهان شاهد صحنه‌های دلخراشی از پایمال شدن ارزش‌های انسانی، آوارگی و مرگ انسان‌های بی‌گناه و غیر نظامی است. آنچه در غزه در حال اتفاق است با هر توجیهى نقض بارز حقوق بشر و مصداق جنایت جنگی توسط دولت اسرائیل است. ت

داوم جنگ و اجبار به خروج یک میلیون انسان غیرنظامی از خانه‌های خود بی‌شک به یک فاجعه‌ انسانی تبدیل خواهد شد. علاوه بر این کشته شدن صدها غیر نظامی در حمله موشکى شب گذشته به بیمارستان "الاهلی" در غزه جنایت وحشتناکى است که تاریخ بشریت هرگز این اقدام سیاه و تلخ را فراموش نخواهد کرد.

از جمله وظایف مهم سازمان ملل متحد دفاع از حقوق بشر برای همه ملت‌ها ، دفاع از سرزمین و تمامیت ارضی کشورها و مقابله با تمام رفتارهای ناقض حقوق مسلم زیست انسانی است.

ریشه‌ اصلی درگیری‌های گذشته و اخیر، بی‌اعتنایی و دهان کجی رژیم صهیونیستی اسرائیل به عنوان یک عضو سازمان‌ملل به تمام قطعنامه‌های سازمان‌ملل و نقض مکرر اصول مختلف منشور ملل متحد و حقوق مردم فلسطین با شیوه‌های مختلف به خصوص تداوم منش اشغالگری و تجاوز است که با تخریب خانه‌ها و کشتار و آوارگی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی‌های جدید در اراضی اشغال شده جهت تغییر جغرافیا و تاریخ منطقه ادامه یافته است. به واقع جز نسل کشی چه نامی را بر رفتار وحشیانه و غیرانسانی رژیم اسرائیل می‌توان گذاشت؟

در تمامی سال‌های پس از اشغالگری، مردم مظلوم فلسطین همه‌ راهها را برای توقف ادامه‌ این روند به کار بسته اند اما همان طور که جنابعالی بر این امر واقف هستید اسرائیل با زورگویی، خودبرتر پنداری و بی اعتنا به قطعنامه‌های سازمان ملل و همه موازین بین المللى، تمام تلاش‌ها و پیشنهادهای مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی را نادیده گرفته است. اتفاقات اخیر به روشنی نشان داده سرکوب، تحقیر و کشتار برای اشغالگر صلح و امنیت به همراه نخواهد آورد و در غیاب راه حلی عادلانه منطقه روی ارامش را نخواهد دید.

اینجانب به نمایندگی از طرف جبهه‌ اصلاحات ایران از آن مقام محترم می‌خواهم تمامی ظرفیت‌های سازمان‌ملل‌متحد را برای توقف هر چه سریعتر این فاجعه‌ انسانی و نسل کشى به کار گیرید و در جهت اعلام آتش بس و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین، تشکیل کشور و دولت مستقل آنان و ایجاد صلح پایدار در منطقه تلاش کنید.

 

 آذر منصورى

رئیس جبهه اصلاحات ایران