شهر خبر

پاسخ آماری و متقن حزب اعتدال و توسعه به عصبانیت رسانه دولت /علی برکت الله…

پاسخ آماری و متقن حزب اعتدال و توسعه به عصبانیت رسانه دولت /علی برکت الله…

روابط عمومی حزب اعتدال و توسعه به زبان آمار و با تکیه بر اطلاعات متقن و ثبت شده، به ادعاهای رسانه دولت درباره عملکرد دولت روحانی پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ششمین کنگره حزب اعتدال و توسعه هفته گذشته، با حضور ۹۰۰ نفر از اعضاء به صورت حقیقی و مجازی برگزار شد. در این کنگره پیام تصویری حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین منتشر شد.

در پایان این نشست بیانیه این کنگره پیرامون حوادث غزه، برجام، FATF و ...منتشر و تاکید شده بود؛« عموم نخبگان ، خیراندیشان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی عمیقا نگران آینده و سرنوشت کشور و مردم هستند . با گذشت بیش از دوسال از روی کارآمدن دولت سیزدهم ، علیرغم وعده های پر طمطراق برای حل مشکلات کشور ، مشکل تحریم های فلج کننده و گره کور توافق هسته ای همچنان باقی است و آثار و تبعات آن بر اقتصاد ، فرهنگ و اخلاق جامعه سایه افکنده است.»

حزب اعتدال و توسعه همچنین تاکید کرده بود؛« آمار رسمی کشور حاکی از رشد منفی اقتصاد ملی ، افزایش سرسام آور حجم نقدینگی ، کاهش نرخ اشتغال و بالا رفتن شاخص فلاکت است و اکثریت جامعه آثار و تبعات آن را در معیشت و زندگی روزانه خود احساس می کنند . رکود تولید و پایین آمدن ظرفیت تولیدی بخش عظیمی از صنایع و کارخانجات ، فشارهای کمرشکن مالیاتی ناشی از کسری بودجه کشور بر اصناف و طبقات مختلف جامعه ، وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و دانشگاهها ، برخوردهای حذفی با اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاهها و محدود کردن هنرمندان و فعالیت های هنری موجب سرخوردگی و سیل مهاجرت پزشگان ، نخبگان علمی ، کارآفرینان ، هنرمندان و سرمایه های مادی و اجتماعی به خارج از کشور گردیده است که همه نشان از ناکارآمدی دولت و ناتوانی از حل مشکلات پیچیده کشور دارد .»

این حزب در بخشی دیگر از بیانیه اش راهبرد اصلی برای توسع کشور را پیشبرد گفتمان اعتدال دانسته و آورده بود؛ «حزب اعتدال و توسعه با بهره گیری از تجارب گذشته ، گفتمان اعتدال را به عنوان اصلی ترین راهبرد برای توسعه کشور و تامین عدالت اجتماعی و تحقق اهداف بلند نظام و حل مشکلات مزمن کنونی جامعه میداند و عمیقا اعتقاد دارد که اصل عقلانیت و اعتدال در راهبرد سیاسی کشور باید همواره در سیاست گذاری ها ، برنامه ریزی ها و اجرای برنامه های کلان مورد توجه قرار گیرد.»

عصبانیت دولتی ها از دولتمردان سابق

بیانیه اعتدال و توسعه اما با واکنش تند و تیز رسانه نزدیک به دولت رئیسی روبرو شد. برهمین اساس روزنامه ایران در یادداشتی، با حمله به دولت سابق تلاش کرده است که مباحث مطرح شده در این بیاینه را فرافکنی معرفی کند.

در بخشی از مطلب روزنامه دولت آمده است؛« کنگره ششم حزب اعتدال و توسعه وابسته به حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه برگزار شد و در پایان آن نیز بیانیه‌ای قرائت شد که صدر تا ذیل آن را فرافکنی، سیاه‌نمایی و القائات کذب علیه دولت، مجلس و سایر ارکان سیاسی نظام تشکیل می‌داد. درحالی در این بیانیه از تعابیری مانند «رشد منفی اقتصاد ملی»، «افزایش سرسام‌آور حجم نقدینگی»، «کاهش نرخ اشتغال»، «پایین آمدن ظرفیت تولیدی بخش عظیمی از صنایع و کارخانجات» و... استفاده شده است که نه تنها این ادعاها خلاف واقع و دروغگویی رسمی است، بلکه سیاست‌های اقتصادی حزب لیبرال‌مشرب اعتدال و توسعه و رویکردهای اشرافی و ضد مردمی دولت قبل، عامل اصلی آسیب دیدن اقتصاد کشور و معیشت مردم بوده و از سوی دیگر آمارهای رسمی داخلی و بین‌المللی نیز ناقض آمارسازی‌های بیانیه‌نویسان اعتدال‌گراست.»

پاسخ آماری و متقن حزب اعتدال و توسعه به عصبانیت رسانه دولت /علی برکت الله…

پاسخ آماری و متقن حزب اعتدال و توسعه به عصبانیت رسانه دولت /علی برکت الله…

اما برخلاف روزنامه دولت که تلاش کرده با کلمات تند و تیز و بدون ارائه آمار و استدلال قوی بیانیه این حزب را رد کند، روابط عمومی حزب اعتدال و توسعه در اطلاعیه ای به این مطلب روزنامه ایران واکنش نشان داده است.

برهمین اساس در پاسخ به عصبانیت روزنامه دولت از بیانیه پایانی کنگره حزب اعتدال و توسعه ، روابط عمومی این حزب اعلام کرد:

صرف نظر از اینکه رکورد بالاترین رشد اقتصادی (١٤/٢ درصد در سال ١٣٩٥)، کم ترین نرخ تورم ٦/٨ درصد در سال ١٣٩٥ پس از چهار سال، روند کاهنده تورم و دو سال متوالی نرخ تک رقمی تورم و
بیشترین جمعیت شاغل ٢٤ میلیون و ٢٧٤ هزار نفر در سال ١٣٩٨ در ٢٠ ساله گذشته در دولت های تدبیر و امید به ثبت رسیده است. متاسفانه تاکنون از یک سو، بیشترین حجم نقدینگی بالغ بر ٧ میلیون و ٣٧٧ هزار میلیارد تومان ( که نسبت به سال ١٣٩٩ بیش از دو برابر شده است) و بیشترین حجم انتشار اوراق مالی بالغ بر ٢١٨ هزار میلیارد تومان در سال ١٤٠١ و بیشترین مقدار بدهی بالغ بر یک میلیون و ٤٠٧ هزار میلیارد تومان که ١٨٣/٩ هزار میلیارد تومان آن به بانک مرکزی بوده است و از سوی دیگر ، کم ترین ارزش پول ملی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است ، به طوریکه ارزش پول ملی طی دو سال گذشته به نصف کاهش یافته است!

علی برکت الله…

پاسخ آماری و متقن حزب اعتدال و توسعه به عصبانیت رسانه دولت /علی برکت الله…

2727