شهر خبر

عدد اصلی شاخص مشخص شد / تحلیل تکنیکال شاخص

عدد اصلی شاخص مشخص شد / تحلیل تکنیکال شاخص

تحلیل تکنیکال، روشی در بازارهای مالی است که با استفاده از نمودارها و داده‌های قیمتی گذشته، تلاش می‌کند الگوها و روندهای آینده قیمت امنیت‌ها را پیش‌بینی کند.

تحلیل تکنیکال، روشی در بازارهای مالی است که با استفاده از نمودارها و داده‌های قیمتی گذشته، تلاش می‌کند الگوها و روندهای آینده قیمت امنیت‌ها را پیش‌بینی کند. این روش بر ایده‌آلیسم معتقد است که تاریخچه قیمت و حجم معاملات می‌تواند الگوهای مشخصی ایجاد کند که برای تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش امنیت‌ها مفید باشد. تحلیل تکنیکال معمولاً به عناصری مانند خطوط نمودار، نقاط پشتیبان و مقاومت، میانگین متحرک و شاخص‌های فنی تکیه می‌کند. این روش به عنوان یکی از روش‌های پیش‌بینی عملکرد بازار برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند حرکتی شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: محدوده یک میلیون و ۹۹۵ هزار الی یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد، ناحیه حمایتی شاخص کل است.

سید علی سادات تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شاخص کل به سطح FVG (باکس سبز رنگ) رسیده و این محدوده آخرین سنگر بازار خواهد بود و اخبار فاندامنتال و ژئوپلتیک برتری نسبت به تکنیکال دارند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص ارتفاع حمایتی شکل شاخص کل بورس هم بیان کرد: محدوده ۱,۹۹۵,۰۰۰ الی ۱,۹۵۰,۰۰۰ واحد ناحیه حمایتی شاخص کل است.

شاخص1

او در خصوص شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: شاخص کل هم وزن شرایط تقریباً مشابهی دارد و محدوده ۶۷۵ تا ۶۶۸ هزار واحد ناحیه حمایتی این شاخص به حساب می آید. در صورت شکست این ناحیه شرایط بازار کمی نگران کنند خواهد شد. نرخ بالای بهره و افزایش ریسک‌های داخلی و خارجی بازار سرمایه باعث کمبود تقاضا در ناحیه‌های حمایتی شده است.

شاخص2