شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#غزه#بایدن#امور خارجه#وزیر امور خارجه

ترکیه: بایدن ویرانگری در غزه را تایید کرد

ترکیه: بایدن ویرانگری در غزه را تایید کرد

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد، سفر هفته گذشته جو بایدن به اراضی اشغالی به منزله تایید ویرانگری صهیونیست‌ها علیه غزه است.

 هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت، سفر هفته پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی با هدف دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به معنی این است که واشنگتن ویرانگری در غزه را تایید می‌کند و این اتفاق در تاریخ ثبت می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هاکان فیدان در مصاحبه با شبکه «تی.آر.تی» ترکیه بیان کرد، رژیم صهیونیستی «روایت» درباره دست داشتن خود در انفجار در بیمارستان المعمدانی غزه در روز سه‌شنبه گذشته را «تغییر داده» و اظهار امیدواری کرد اجلاس بین‌المللی امروز شنبه درباره غزه در قاهره منجر به انعقاد توافقی برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی شود.

فیدان خاطر نشان کرد: «البته اینکه جو بایدن تحت این شرایط به این منطقه می‌آید و موضع تایید ویرانگری در غزه را پیدا می‌کند در تاریخ ثبت می‌شود.»

او ادامه داد: «خیلی‌ها از این اتفاق تعجب نمی‌کنند اما این کار برداشتی را ایجاد می‌کند که ممکن است باعث نتایج متفاوت فراوان برای آمریکا شود.»

این مقام ترکیه‌ای همچنین گفت، ترکیه می‌خواهد به همتایان خود پیشنهاد یک نظام ضمانتی را با هدف یافتن یک  راه حل پایدار برای جنگ بدهد و اضافه کرد ترکیه برای آن که در این فرآیند ضامن طرف فلسطینی باشد آمادگی دارد. او همچنین از دیگر کشورهای منطقه‌ خواست در این فرآیند مشارکت کنند.

311311