شهر خبر

افزایش فشار ایران بر آمریکا در پی حمایت از حملات رژیم صهیونیستی

افزایش فشار ایران بر آمریکا در پی حمایت از حملات رژیم صهیونیستی

ایسنا نوشت: شبکه ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، ایران در حال حاضر به دنبال جنگ مستقیم با آمریکا نیست.

دو دستیار کنگره و یک مقام دفاعی آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفتند که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است، ایران در حال حاضر به دنبال جنگ مستقیم با ایالات متحده نیست، اما به دنبال افزایش فشار بر اسرائیل و ایالات متحده از طریق نیروهای مورد حمایت خود در منطقه است.

این دو دستیار کنگره با ادعای اینکه «اقدامات گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه، ازجمله حماس و حزب‌الله تحریک‌آمیز است» مدعی شدند که این اقدامات در محاسبات اسرائیل برای آماده شدن به منظور آغاز عملیات زمینی تاثیرگذار است. آنها همچنین گفتند که به نظر می‌رسد تلاش‌های تهران، کوششی برای وادار کردن اسرائیل به محدود کردن دامنه کارزار نظامی باشد.

این ادعاها در حالی است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز از حملات خود علیه غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داده که منجر به شهادت افراد بی‌گناه بیشتری شده است. اما مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند ایران را به دلیل حمایت‌های معنوی‌اش از گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر اشغالگری‌های صهونیست‌ها برای ادامه این جنگ مقصر جلوه دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش خود از شهادت بیش از ۴۱۳۷ فلسطینی و مجروح شدن ۱۳۰۰۰ فلسطینی خبر داد و هلال احمر تأیید کرد که هشدار رژیم صهیونیستی را برای تخلیه فوری بیمارستان قدس در منطقه تل الهوا در غزه به منظور آمادگی برای بمباران آن دریافت کرده است.

سازمان هلال احمر فلسطین خاطر نشان کرد که بیمارستان قدس که اشغالگران خواستار تخلیه فوری آن شده‌اند، شامل بیش از ۴۰۰ بیمار است.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را هدف حمله قرار داد که حدود ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت و واکنش بسایر را در سراسر جهان برانگیخت.

بنابر گزارش المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی در حالی خواستار تخلیه فوری بیمارستان قدس در تل الهوا شده است که اکثر جاده‌های منتهی به بیمارستان قدس ویران شده و هرگونه تخلیه آوارگان به زمان زیادی نیاز دارد.

شبکه المیادین هشدار داد که آنچه در بیمارستان المعمدانی رخ داد، می‌تواند تکرار شود.

همچنین سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، عصر جمعه اعلام کرد که ۵۵۰۰ ساختمان مسکونی در غزه که شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بود در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: حدود ۱۳۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی دچار خسارت جزئی شدند که ۱۰ هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی غیرقابل سکونت هستند.

به گزارش روزنامه قدس پرس، علاوه بر آن ۶۲ دفتر دولتی و ده‌ها تاسیسات عمومی و خدماتی نیز ویران شده‌ است و اشغالگران رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۷ مسجد و کلیسا را ‌در نتیجه تجاوزات مستمر به نوار غزه تخریب کرده‌اند.

311311