شهر خبر

تمجید نماینده حزب اردوغان از هیتلر به خاطر کشتار یهودیان

تمجید نماینده حزب اردوغان از هیتلر به خاطر کشتار یهودیان

ایسنا نوشت: یک سیاستمدار ترکیه‌ای از حزب حاکم عدالت و توسعه علنا آدولف هیتلر را بابت قتل‌عام یهودیان ستود و همچنین گفت که برای این رهبر نازی‌ها دعا می‌کند!

 «سلیمان سزن» که نماینده حزب رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در شورای منطقه‌ای «آتاکوم» در استان «سامسون» است، چهارشنبه در نشستی این سخنان را مطرح کرد.  

این سیاستمدار در سخنانی گفت: هیتلر گفته بود "بابت هر یهودی که من نکشتم، مرا نفرین خواهید کرد." حرف‌ کاملا درستی است، چون اسرائیل یهودی صهیونیست، امروز عامل تک‌تک تلاش‌ها برای ایجاد هرج و مرج در جهان است.

او افزود، دعا می‌کند که «خداوند بابت این سخنان هیتلر به او لطف و مرحمت کند!»

سلیمان سزن ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی «به‌زودی از بین برود و پس از پاکسازی از وجود یهودیان، صلح در جهان برقرار خواهد شد.»

یکی از اعضای شورای منطقه‌ای «آتاکوم» پس از این اظهارات سزن گفت که این اظهارات «طغیان عاطفی» بودند.

این سخنان پس از آن ایراد شد که بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه در سه‌شنبه گذشته به درگیری‌های جاری در منطقه دامن زد. رژیم صهیونیستی مسئولیت این فاجعه را رد کرده و مدعی است که این فاجعه ناشی از شلیک اشتباه موشک فلسطینی‌ها بوده است. به گزارش راشا تودی، ترکیه از جمله کشورهای مسلمانی است که کابینه تل‌آویو را مسئول این جنایت می‌داند. این حمله مرگبار موجی از اعتراضات را در جهان علیه صهیونیست‌ها به راه انداخته است.

وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند. از زمان آغاز تنش‌ها در هفتم اکتبر، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۱۳۷ تن افزایش یافته است.

311311