شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#غزه#وزیر خارجه

راه‌حل لاوروف برای کشف حقیقت درباره حمله به بیمارستان غزه

راه‌حل لاوروف برای کشف حقیقت درباره حمله به بیمارستان غزه

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه گفت، آمریکا می‌تواند تصاویر ماهواره‌ای حمله مرگبار به بیمارستان غزه را منتشر کند و اگر این کشور بخواهد، می‌تواند موقعیت را شفاف‌سازی کند.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی گفت‌وگو با تلویزیون روسیا۱ عنوان کرد: اکنون وقتی کسی درباره تراژدی غزه صحبت می‌کند؛ حمله‌ای که طی آن یک بیمارستان هدف قرار گرفت و صدها نفر کشته شدند، این درخواست از آمریکایی‌هایی مطرح می‌شود که داده‌های ماهواره‌ای را منتشر کنند.

راشا تودی به نقل از وزیر امور خارجه روسیه نوشت: واشنگتن قاعدتا باید این منطقه را با ماهواره‌هایش رصد کند. حمله‌ای مثل این نمی‌تواند مغفول واقع شود. اقدام خیرخواهانه آمریکا در این خصوص می‌تواند جهان را به «مکان آرام‌تری» تبدیل کند. در عوض، مقامات آمریکایی توجه خود را بر روی معاملات مسکو با پیونگ‌یانگ متمرکز کرده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر مدعی شد که کره شمالی ظاهرا حدود ۱۰۰۰ کانتینر «تجهیزات و مهمات» را بین اوایل سپتامبر تا اوایل اکتبر به روسیه ارسال کرده است.

وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته است، و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است.

۳۱۱۳۱۱