شهر خبر

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

اسرائیل استراتژی بازی بر لبه پرتگاه جنون را در پیش گرفته است

دقایقی بعد از هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه، شماری از صفحات رسمی اسرائیلی در فضای مجازی ضمن قبول مسئولیت انجام این حمله ادعا کردند در این حمله صدها نفر از رهبران و شخصیت‌های حماس کشته شده‌اند.

اسرائیل استراتژی بازی بر لبه پرتگاه جنون را در پیش گرفته است
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

سید عماد حسینی- دقایقی بعد از هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه، شماری از صفحات رسمی اسرائیلی در فضای مجازی ضمن قبول مسئولیت انجام این حمله ادعا کردند در این حمله صدها نفر از رهبران و شخصیت‌های حماس کشته شده‌اند.

این در حالی است که فقط چند دقیقه کافی بود تا دروغ این رژیم مشخص و این صفحات مجبور شوند چنین ادعایی را از صفحه خود حذف و دروغ دیگری را جایگزین آن کنند.

با نگاهی به تاریخ رژیم صهیونیستی درمی‌یابیم که اسرائیل ثابت کرده هرگاه در تنگنا قرار می‌گیرد می‌کوشد تا شکست خود را با افزایش جنایات جبران کند.

چندی پیش یکی از رسانه‌های عبری‌زبان در یادداشتی ضمن اعتراف به شکست سهمگین ساختار نظامی و امنیتی اسرائیل ادعا کرده بود این ساختار به دنبال جبران شکست خود به هر شکل ممکن است.

به گمان بسیاری از کارشناسان، در دسترس‌‌ترین شکل این جبران، افزایش حجم تلفات فلسطینیان از طریق دست زدن به جنایات مختلف و ادامه آن است.

استفاده از بمب سنگرکوب برای هدف قرار دادن یک بیمارستان را شاید بتوان آخرین جنایت بزرگ در لیست بسیار طولانی و غیرقابل حصر رژیم صهیونیستی به شمار آورد، به این امید که از این طریق مقاومت را مجبور به عقب‌نشینی کند و از آن امتیازی هرچند ناجوانمردانه بگیرد.

جنگ طوفان‌الاقصی شباهت بسیار عجیبی به جنگ ۳۳روزه دارد؛ از استراتژی عملیاتی حماس برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی گرفته تا اقدامات رژیم صهیونیستی برای بالا بردن هزینه‌های جنگ در طرف مقابل از طریق کشتارهای دسته‌جمعی و هدف قرار دادن مناطق حفاظت‌شده.

هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی در غزه، بسیاری را به یاد جنگ ۳۳روزه و هدف قرار گرفتن مقر نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در قانا می‌اندازد. آنجا هم صهیونیست‌ها در آستانه ثبت شکست بزرگ این کار را انجام دادند تا شاید از طریق شدت این جنایت بتوانند کمی از تمرکز جهانی بر شکست مفتضحانه‌شان در صحنه اصلی جنگ بکاهند.

اسرائیل با هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیدن بیش از ۵۰۰ زن و کودک فلسطینی که برای اعلام عدم حضورشان در این جنگ به بیمارستان تحت نظر صلیب سرخ پناه برده بودند، خود را وارد مرحله جدیدی از تاریخ کرد تا پس از پشت سر گذاشتن مراحل تهاجم، توسعه‌طلبی و کشورگشایی برای رسیدن به سرزمین از نیل تا فرات و سپس طی کردن مرحله تدافع و دیوارکشی، امروز وارد مرحله جنگ برای بقا و دست‌وپا زدن خود برای جلوگیری از فروپاشی شود.

گرچه بسیاری این مرحله را دوره آغازین توصیف می‌کنند، اما حضور رهبران غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها از وزیر دفاع و وزیر خارجه گرفته تا شخص جو بایدن در اتاق جنگ اسرائیل بیانگر آن است که این احساس خطر تا اتاق بیضی کاخ سفید هم رسیده و آنها را با حضور میدانی به تکاپو برای ادامه بقای اسرائیل انداخته است.