شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#سازمان ملل

شوک مهاجران افغان به اقتصاد و معیشت ایران /ورود غیر قانونی به ایران برای افغان ها جرم نیست /مهاجران در نقاط مختلف ایران ساکن شده اند

شوک مهاجران افغان به اقتصاد و معیشت ایران /ورود غیر قانونی به ایران برای افغان ها جرم نیست /مهاجران در نقاط مختلف ایران ساکن شده اند

شفقنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمک هایی که سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مهاجران افغان می دهد بسیار ضعیف است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازمندی های اولیه اتباع هم باشد.

شهریار حیدری در رابطه با حضور مهاجرین افغان در ایران، گفت: در تمام دنیا هر کشوری قانون خاص خود را برای پذیرش مهاجرین و پناهجویان دارد و سال های سال است ایران میزبان پناهجویان افغانی است. عده ای به دلیل ناامنی مستمر در کشور افغانستان، به جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند و دارای کارت سبز اداره اتباع و مهاجرین وزارت کشور هستند و مانند شهروند ایرانی از آموزش و خدمات بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از این مهاجرین به صورت غیر مجاز وارد کشور شده و در نقاط مختلف کشور ساکن شدند که باید ساماندهی شوند اما وزارت کشور به تنهایی قادر به ساماندهی این افراد نیست بنابراین دولت با تمام توان باید همراهی کند و اعتبار لازم را در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

هشدار وزیر کشور به مهاجران غیرقانونی؛ از ایران خارج شوید

خبرهای مهم سخنگوی دولت رئیسی درباره یارانه‌ها، تکلیف ۶ میلیارد دلار پول‌های آزادشده ایران، مهاجران افغانستانی، تلاطم بازار دلار و ...

حیدری گفت: آنچه باعث حساسیت مردم ایران شده، بحث احتمال ناامنی هایی است که ممکن است توسط برخی از این اشخاص و افراد رخ دهد و اگر مشکلی توسط اتباع افغانی ایجاد شود قطعا حساسیت‌ها بیشتر خواهد بود درحالی که اتباع ایرانی هم ممکن است مرتکب جرم شوند. کسی که ورود غیر قانونی به کشور دارد از نظر قانونی و قضایی، مجرم شناخته می شود اما به دلیل همسایگی نگاه مجرمانه به آنها نداریم؛ ولی باید بدانند هر فردی ورود غیر قانونی به ایران داشته باشد اولین عنوانی که در دستگاه قضایی خواهد داشت «تجاوز مرزی» و یا «مهاجرت غیر قانونی» است.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندین جلسه در این خصوص داشته است و وزیر کشور، وزیر امور خارجه و دستگاه های مربوطه به کمیسیون دعوت و تذکرات لازم داده شده است. مجلس درگیر کار بودجه است و بعد از آن در خصوص مسایل مربوطه ورود کرده و حتما از وزارت کشور سوال خواهیم داشت.

۲۱۹۲۱۸