شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن

این افراد قید ورود به بازار مسکن را بزنند / علت گرانی مشخص شد

این افراد قید ورود به بازار مسکن را بزنند / علت گرانی مشخص شد

سیدرضا مرتضوی تأکید کرد که صلاحیت افرادی که باعث نارسایی در بازار مسکن شوند باید سلب شود تا از ورود دیگران به این حوزه و ایجاد ناهنجاری در بازار مسکن جلوگیری شود. وی همچنین به اهمیت کنترل تورم و تأثیر مستقیم قیمت مسکن بر معیشت خانوار اشاره کرد.

دولت تلاش هایی را برای کاهش قیمت ملک در کشور انجام داده که تا حدودی هم ثمر بخش بوده است. در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و جلسه شورای مسکن استان، سیدرضا مرتضوی به شدت مخالف اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین بوده و تأکید کرده است که افرادی که منجر به نارسایی در بازار مسکن می‌شوند، باید از صلاحیت‌های خود محروم شوند تا جلوی ورود دیگران به این حوزه و ایجاد ناهنجاری در بازار مسکن گرفته شود. وی تأکید دارد که بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، علل تورم در کشور و استان‌ها شناسایی شده و قیمت مسکن به عنوان یکی از عوامل مهم و مؤثر در تورم معرفی شده است که تأثیر مستقیمی بر معیشت خانوارها دارد.

مرتضوی تصریح کرد: پیش از این در جلسه کنترل تورم اُستان مقرر شد بر سه محور آسیب شناسی تولید مسکن، نظارت، ارزیابی و بازدید میدانی از عملکرد مشاوران املاک و استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی کارویژه‌ای تعریف و در صورت نیاز به صورت هفتگی جلسه تشکیل و هر سه محور مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان افزود: ضرورت دارد در شهرستان‌ها با تشکیل گشت‌هایی که از گذشته مقرر شده بود به صورت مستمر بر دفاتر مشاور املاک نظارت صورت بگیرد و برای لحظه‌ای این بازار رها نشود.

نماینده دولت در استان اضافه کرد: فرمانداران می‌گویند در تعیین قیمت مسکن ممکن است نتوانیم ورود کنیم؛ اما برای کنترل بازار لازم است در این حوزه ورود شود و معنا ندارد یک فرد روی تابلوی مغازه‌اش هر روز یک قیمت جدید برای یک مسکن درج کند و این امر اخلال در بازار مسکن است.

وی تصریح کرد: بر اساس قواعد و مقررات تنظیم بازار و تعزیرات این مسائل قابل پیگیری است و دادستان محترم استان نیز با قاطعیت بر این موضوعات اهتمام دارد و حمایت می‌کند لذا با جدیت به این حوزه ورود کنید، مسیر دادستانی برای پیگیری و حمایت از این امور هموار است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ضرورت دارد مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در مورد استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی بصورت ویژه ورود و موارد و اشکالات این حوزه را شناسایی کند و انتظار می‌رود این فرایند از شناسایی تا بخش مالیات به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد و اشکالات این حوزه استخراج و ارائه شود.

سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و صد و دومین جلسه شورای مسکن استان شامگاه پنجشنبه با حضور نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در کارگروه املاک و مستغلات کشور، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.